|
|
|
|---|---|
|
Hej Köpte nyligen en xcarlink efter att ha sett att många andra här köpt en sån: Länk Jag har inte lyckats få till det riktigt, kan någon här som lyckats få den att fungera berätta vilka kablar ni kopplat ihop för att det ska lira? Har mailat lite med supporten men de svarar ganska svävande hela tiden, inte riktigt några raka svar på mina frågor. | |
|
Vad har du för problem med den? För mig var det bara "plug & play", gissar du fått med korrekt adapterkablage. Den lilla fyrkantiga multi kontakten skall in i radion, de stora jackas mellan radion & kabelstammen. Har för mig jag kopplade ihop de två röda runda (hon-han). /Stefan |
|
| Jag får inge ljud ur den alls. Xcarlink tror nu att det är något fel på min och ska ha skickat en ny så vi får se. De är ju några stycken lösa hon/han-kontakter (typ acc, car-acc, grn osv.) så de var de jag syftade på hur de skulle kopplas. | |
|
Funderar också på att skaffa en xcarlink till min BMW. Hur vet man om man har 10 pin (runda stift) eller 12 pin (flata stift) utan att först behöva demontera bilstereon? Kan man gå efter årsmodell eller serienummer? A determined man can do more with a rusty screwdriver than a lazy man with a whole toolbox |
|
|
På deras hemsida finns en flik med "compatibility", för E46 (98-05) gäller 10-pin runda för: Business, Professional, Navigation 4:3, och 12 pin flat gäller för: 16:9 Navigation Unit. På min 01 med business radion var det runda stift. /Stefan |
|
|
Tack för upplysningen. /Peter A determined man can do more with a rusty screwdriver than a lazy man with a whole toolbox |
|
|
När jag ändå har xcarlinks produkter på tråden, var har ni monterat själva boxen? Sitter den bakom radion, i handskfacket eller var har ni monterat den? Tänkte passa på att beställa bluetooth-kotet samtidigt. Var har ni (om ni har kitet) placerat micken? Hur lång är kabeln till micken och hur lång är kabeln till iphonen från boxen? A determined man can do more with a rusty screwdriver than a lazy man with a whole toolbox |
|
|
Jag har min box liggande i handskfacket (kör med SD-kort). Kablage adaptern som kopplas mellan radion & kabelstammen är knölig att få plats med, men på E46 finns ett utrymme längst in till vänster i hålet för radion där det får plats. Kabeln till X-Carlinken går att trä till höger om radion och ner till Handskfacket. Det är trångt och blev ett par blodiga fingrar men det gick ! Bluetooth kan Jag inte hjälpa dig med. /Stefan |
|
| Tackar. | |
| Mick kabeln är ca 2,5m | |
| Tackar. Hur lång är kabeln från X-Carlinken till iphone/ipod? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.