|
|
|
|---|---|
|
Har en 525a som vibrerar i framvagn i farter mellan ca 80-120 kmh, samt vid måttliga inbromsningar från dessa hastigheter, ner till 65-70kmh. I lägre farter förekommer knappt några vibrationer alls. Inte heller om jag bromsar kraftigt. Det känns lite som om det vibrerar i 1,5-2 sekunders intervaller. Har läst lite om detta fenomen, och att det kan vara lite allt möjligt som är galet. Jag har varit under den, tittat, ryckt och känt på leder och stag. Allt ser fräscht ut och verkar tight. Skivorna och beläggen är nya och oken sitter fast. Styrväxeln verkar vara helt slut, och det är ganska mycket rattglapp. När jag kör sakta i lite ojämnheter hör jag ett slags gnisslande och "skorrande" ljud. Bilen känns allmänt gungig när man kör. Men kan styrväxel eller dämpare verkligen orsaka detta problem? En annan teori jag har är hardyskivan, men då hade det väl inte vibrerat när jag bromsar? Tänkte hissa upp bakdelen och gasa lite med bakhjulen i luften imorgon. Vad tror ni? Vart ska jag börja? Kan vi utesluta något? Övrigt: 35000 mil Silentblocken slut 16" originalfälgar med slitna vinterdäck. | |
|
Tjabba hade samma problem på min e34a touring. Så jag skulle tro att det är fälgarna som fått sej en törn. Silentblcken gör nog sitt det med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.