AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.204

Köpa nyimporterad bil av svensk bilhandlare?

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Är det något man vill göra eller ska man strunta i mellanledet och importera själv? Enda anledningen till att jag faktiskt funderar är att bilhandlaren har gett mig ett hyggligt pris för min befintliga bil, vilket är ett klart win då man slipper mecka med prutare på blocket, osv.
det beror ju helt på vilken handlaren är och vad du får betala för objektet.

/Anders
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Skulle tro priset är ungefär vad jag själv skulle ha betalt in-total, vilket gör mig lite halvsuspekt. Har dock inte kommit iväg för att kolla in den, har 20 mil till den :)
vad är det för bil och pris då? länk till annons?

/Anders
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag skulle be om att handlaren hämtar ut papper på garantireparationer från BMW och att få telenr. till de verkstäder som har servat bilen och den som har sålt bilen i ursprungslandet, utan den infon är bilen helt iskall i mina ögon...

Mvh
Verdi
Skulle mycket hellre importera en själv, eller anlita en firma som handplockar en bil åt mig än att köpa en bil som importerats till Sverige i vinstsyfte av en mer eller mindre suspekt handlare.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Här är bilen: Länk!

Iofs osäker på om den är importerad eller inte, men företagets ovilja att svara mig vad är det för reg.nr, samt att man dessutom dolt reg.nr på bilderna, har gjort att jag inte är intresserad längre.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Denna är åtminstone importerad: Länk!

Bara att släppa, gå vidare och leta upp ett objekt i tyskland antagligen?
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Nu har det kommit upp registreringsskylt på bilen: Länk! och nog är den importerad alltid.

När jag söker på chassinumret så hittar jag följande: Länk

Skulle ju kunna vara samma bil, men det innebär att de isf har skruvat bilen typ 1500 mil? Tyvärr inga bilder, men de lär ju göra en fin vinst på bilen om de har köpt för sjukt låga €10800 (plus moms), knappt man hittar några manuella m-sport på t ex mobile för under €20k
Den holländska länken säger även att den varit krockad, låter inte alltför bra med både mätarbackningen och krockskadad...

Mvh Stephan
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Ah, missade det, tackar! Förklarar antagligen priset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.