|
|
|
|---|---|
|
Det är så att jag ska och titta på en 325:a och jag är sugen på att göra ett m-test... hur går det till? måste man beställa tid för det i förväg eller är det bara att åka till närmaste bmw verkstad, och vad kostar det? eftersom bilen är en -93:a så skulle det nog vara bra att göra ett m-test. Tack på förhand ---------------------------- King of the road | |
|
M-test görs väl av Motormännen? BMW kanske har något motsvarande. Surfa in på www.motormannen.se och gå in under fliken Testa bilen. Jag tror att man måste boka tid. Det kostar visserligen ca 1400spänn men det kan vara väl värt det. Lycka till med bilköpet. mvh Larsa |
|
| Det brukar var ganska mycket väntetid hos motormännen.. men det varierar vart man bort (syftade på stockholm)... men sen kan man alltid ta den till bilprovningen och göra en bildiagnos.. som är mycket billigare men inte lika detaljerad som Motormännen... | |
|
M-testet hos Motormännen kostar 1200:- Visserligen är jag medlem i MM men det blev jag automatiskt när jag gjorde mitt förra M-test. |
|
|
M-testet ger jag inte speciellt mycket för.... Testade min förra bil innan jag skulle köpa den. Dom missade: Motorfästena sönderrostade, båda fjädrarna bak var av, bromsbeläggen endast 25 % kvar och lite annat småkrafs. Många sköna tusenlappar för reparation... Fick jag någon kompensation ? Nope, inte ens testavgiften fick jag tillbaka. Lyd ett gott råd: Gör bilprovningens STORA test istället, missar dom något så står dom för reparationskostnaden. Tro mig, M-testet verkar bra men suger... Det bästa är nog egentligen att låta en BMW verkstad kolla bilen, dom är ju proffs på just det bilmärket. Skippa M-testet...... Joachim |
|
| Håller med föregående talare. M-testet är helt värdelöst. Oftast är det riktiga klåpare som utför testen. Hade min bil inne på m-test vid norrtull. Dom missade en hel del, tur att jag hade europlusgaranti. En bra sak dom kan göra är deras konditionsprov av motorn. Ett lite mer avancerat komptest. | |
|
tack allesammans! det blir bildiagnos testet på SBP! ---------------------------- King of the road |
|
|
vet inte om jag kan hålla med om att sbp skulle vara så kunniga... i och för sig så kan det ha varit en idiot som kollade min bil när jag skulle köpa den... när jag fick pappret på testet så fanns det typ inga anmärkningar förutom att bilen inte innehöll någon varningstriangel... när jag sen skulle göra första servicen på BMW (typ 3 veckor efter) så var jag tvungen att byta alla bromsskivor runt om, bromsbackarna, en spindelled och ett hjullager... kul. 12000 fattigare..... Så jag tycker absolut att du skall gå till BMW och med dem kolla igenom bilen... dom brukar vara schyssta... Lycka till!!! Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.