|
Sida 14 av 17
|
|
|---|---|
Verdi |
Känner starkt att jag måste byta till det här missfostret till bil. Känner att folk skulle fråga mig saker vid korvkiosken. Typ. Är det där världens fulaste bil? Länk |
|
Så ful var den inte :) Fulare bil är den här Länk |
|
|
Jag hade en CTS som hyrbil vid mitt senaste besök over there. Jag blev faktiskt positivt överraskad. Motorn var lite tunn (2.8) men den var väldigt europeisk i uppträdandet. Petsonligen tycker jag att den är skitsnygg i sedan kaross, men kombi går fetbort. Hade den inte varit så grymt svårsålt, hade jag köpt en 3,6a |
|
|
Det brukar inte vara tillförlitligt att använda forum som en måttstock för en bils kvalité, dom flesta som söker sig hit gör så när dem har problem och när deras bil fungerar är de inte intresserade av att skriva på ett forum. Eftersom den större delen användare enbart söker hjälp är det också självklart att den största andelen trådar handlar om bilar med problem. Det är inget unikt för Autopower utan gäller alla märkesforum, men eftersom Autopower är så stort hittar förstås fler hit. Så skräms inte av att här är många trådar BMW-ägare, tvärt om se det som något positivt att det finns ett så stort community kring BMW som man kan vända sig till: Det är inte alla märken detta stöd finns till! //Bjersér |
|
|
@Verdi: jag tror att det du känner att du måste är att tycka att alla amerikanska bilar är fula eftersom det skulle göra SÅ ont att svälja det faktum att en premiumbil faktiskt inte måste vara tysk. CTS Sport Wagon tycker jag faktiskt är ovanligt lyckad och med mer schutzpah än nästan någon annan kombi. Men som sagt: riktig bildesign slutade 1937 med Duesenberg SJ La Grande Dual Cowl Phaeton - och på den tiden hade bilar RIKTIGA namn - inte mesiga nummerbeteckningar... Länk |
|
|
esadh: lyssna på David Lindsey - Mercury blues :) Apropå kvalitet, BMW ligger ju alltid i framkant med ny teknik vilket tyvärr innebär inte helt mogen teknik alltid. I kombination med påkostade/avancerade lösningar är det närmast ett under att inte BMW (och Mercedes, Audi) krånglar mer än de gör. Inte konstigt att en budgetbil med förra generationen av ABS, antisladd, motorstyrning/reglerfrihetsgrader, ingen vanos eller valvetronic, gammal automatlåda, enkelt chassi, ingen elektrisk vattenpump eller flödesstyrd oljepump, mekanisk nivåreglering i stötdämparen istället för pneumatisk med reglersystem och kompressor osv osv osv krånglar mindre i absoluta tal. Många budgetillverkare har dock tagit fram snåla moderna dieselmotorer skall sägas. |
|
|
marin849: Ja, det är originalet men det behövde bevisligen förbättras. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Marin849 jänkarna hade luftfjädring redan på femtiotalet och i princip all annan lyx som finns i dagens europabilar utom datorerna så man kan undra vem som var först Hönan eller Ägget Ha deT |
|
|
Ja dåligt utrustade har väl amerikanerna aldrig varit!? Enligt min (lilla) erfarenhet så har de dessutom blivit bättre på kvalite under senare år. I mitt fall jämför jag en Dodge Ram; förra modellen med nuvarande, den förra var amerikanskt plastig men den nuvarande kändes faktiskt gedigen. Och fullutrustad (inkl kylning och massage i stolarna samt backkamera, kompass etc etc). Men jag skulle ändå tveka på att köpa en, det tar ett tag att jobba bort ett rykte. Däremot är det väl nästan allmänt accepterat att BMWs kvalite gått ner jämfört med 80/90-tal? Men jag tvivlar faktiskt att amerikanarna gått om. När BMW nu fasar ut (?) de fina 6orna och istället satsar mer på 4or och även turbo generellt över programmet så får nog de som uppskattade BMWs tidigare kärnvärden det svårare och svårare. Som tur är har de skärpt sig något vad gäller designen för med Bangle så var de på väg ner i diket. Väntar bara på första framhjulsdrivna bil nu... Jag håller dock med om att varumärket är nästan löjligt starkt! |
|
|
Visst hade dom det (luftfjädring), men var den sofistikerad? Fungerade den? :) Det är det jag menar. "Bilen har ABS" betyder inte "bilen har moderna och säkra bromsar av senaste snitt". |
|
| Skulle gärna ta en CTS före en halvtråkig BMW, och gärna då en CTS-V i kombiutförande. Otroligt tuff bil! | |
| Du har ju chansen, tag den! | |
Verdi |
Jag måste verkligen inte tycka att alla amerikanska bilar är fula för att säga att den där CTS-kombin var fruktansvärd. Ingen harmoni alls i linjerna. Ser plastig och vulgär ut. Men det kan ju vara en trevlig bil ändå... Och GE, visst. Köp en sån du. Men ska du ha en CTS-V får du jämföra mot M5 Touring. |
|
Så här ska en bil från US Ford se ut: Länk! Och US GM får gärna se ut så här: Länk! Om man vore ägare till en sådan så är det inte så konstigt att man blir tvungen att diskutera lite bil med "Svensson" vid macken ibland? Jag skulle också ställa en massa frågor, tyvärr blir det inte så mycket mackbesök överhuvudtaget längre sedan jag bytte bil ;) |
|
| 30 40 o 50 talet var snygga biltider apropå Duesenberg ovan. Vilken stil! och känsla det måste varit i sådana åk. | |
|
Säkert ett ekonomiskt klipp.Men personligen tycker jag Hyundaien ser ut som en plastbil som tagits fram ur femåringens leksakslåda.Samma gäller peugeot och alla andra märken där man försöker kompensera varumärkets låga värde med "exteme look". Smart,men ful,riktigt ful.Knappast någon brudmagnet...;) Kör man för fort så hinner ingen se bilen;) |
|
|
När man hör denna diskussion och ser de läckra bilderna Leffo bifogat längtar man efter 7-800 hk och täta mackbesök:-) Jag fick provåka en kompressormatad Vette med 860 hk på drivhjulen. Mäktig upplevelse. Habegäret sitter i fortfarande. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
@Leffo: Det är synd att de svenska importörerna sätter såna obscena priser. ZR1 ligger kring $110k i USA vilket sabbar en av de viktigaste poängerna med Vetten - superbil till lågpris. CTS-V ligger kring $60k vilket gör den till ett helt osannolikt prisvärt alternativ. I grunden samma motor som ZR1 men man tar ut lite lägre effekt. CTS har en inredningskvalitet som ligger flera snäpp över Vetten och är helt enkelt grym i kupéversion. Det är ju en jämförelse mellan två helt olika typer av bil, men ändå. Ford GT har jag inte upplevt IRL men den tror jag inte funkar annat än på bana... Alltför primitiv för daglig användning. |
|
|
Jag tycker CTS Wagon har lite attityd! Står en vit på Exclusive som jag skulle kunna tänka mig, men värdetappet avskräcker. Dom har försökt kränga den för 349 en låååååååååång tid nu. Länk |
|
|
Coupén däremot är mindre lyckad bakifrån...för att uttrycka sig milt... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.