|
|
|
|---|---|
|
Denna Länk kostar 12950 Euro, är det lönt ta hem och fixa motorn? Betyder " lagerschaden " att det inte är lönt byta enbart lagerskålarna ?Eller säger erfarenheten att motorn är helt kaputt ? M3/// Mullret | |
|
Om du kan göra jobbet själv och har kontakter för slipning av veven så kan det kanske löna sig, men det är tveksamt. Räkna på de delar som packningar, lager mm som behövs samt frakt och inregistrering av bilen mm. Du bör nog även ta höjd för fler överraskningar också. Tror det rent ekonomiskt är billigare att köpa en motsvarande fungerande bil på blocket. Men vill du mecka och tycker det är kul så kan det nog bli en ok affär ( inget du tjänar på dock tror jag). Detta är det ju en USA-bil så den har ju inte samma effekt som EU-sålda. |
|
| En US-import med relativt höga mil kommer ju inte att vara speciellt het när den ska säljas så man får nog räkna på ett ganska lågt försäljningsvärde när det blir dags för det. Sen får du kolla carfax med så att det inte finns nåt otrevligt där. | |
|
Tack för tipsen. Fick inga genvägar idag verkar det som...:-) M3/// Mullret |
|
|
Bytte lager i min förra vintern med mycket hjälp av min farbror som är bilmek. Kostnaden för materialet gick loss på ca 15 000:- +m då var det lager och sotningssats och lite div bara inget som slipades om. Det som var bökigast var att få fram rätt lager då man inte kan gå på reg eller chassi nummer. Alla motorer klassas var för sig med olika lager (tror det va 3-4 olika) och har för mig att det skiljde 0.1 mm mellan dom olika stegen så att mäta sig fram gick inte heller. Men måste du slipa om veven så spelar det ju ingen roll Lycka till om du tar och köper bilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.