AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.377

sport avgassystem

to
59
tomek13
BMW 335I LIMO
är ute efter ett sportsystem till min 335i e90, ska man köra helsats eller halv? 2.5" eller 3"? vart kan man få tag på ett bra system? tacksam för tips
Hade jag varit som dig, så hade jag valt hel system. Gör bra skillnad med även extraktor grenrör. Var du kan finna vet jag inte 100%, men har inte schmiedmann om du inte vill bygga själv.

Ang 2,5" eller 3" så klarar 2,5" c:a 250 hk. Ska du vidare, så gå upp till 3".

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Clintan66,
335i har dubbelturbo så ett extraktorgrenrör är nog inte speciellt effektivt.

Tomek13
Angående avgassystem så rekommenderar jag att du kikar lite i den här tråden Länk Där står det mesta och lite till om vad du kan hitta på med din 335. Ett väl avstämt avgassystem till din bil ska kunna ge många sköna hästkrafter. Sökfunktionen är ett bra verktyg!

// Erik
Såg det efter inlägget var skrivet. Läste det som 330i

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Har själv ett Supersprint catback (som skulle ge +14hk)och det låter fint men ger absolut ingen effekt, har provat med G-tech mätare före och efter. All begränsning sitter i downpipsen, resten hänger med upp till minst 450hk. Hade jag varit du så skulle jag gjort Golf tee mod och bytt till Dimisa slutrör.

Fr
55
Fresaa
335i Cabrio -07
Jag är också i tankarna på ett nytt avgassystem och har kollat runt lite, det finns bla en bra tråd på e90post.com, Länk

Priserna skiljer verkligen jättemkt mellan olika system, men jag har svårt att tro att det kan skilja så mkt rent prestandamässigt, det är nog mer en fråga om vad man vill ha för ljud, vad det är för kvalitet, och hur mkt resonans systemet avger vid olika varv.

Det finns ett system från Top Speed och ett från M2 (Megan Racing-system) på Ebay som går för väldigt bra pris som det har diskuterats en del om på diverse amerikanska forum, verkar vara en sorts HKS-kopior.

Gr
133
Grimm
320i -99
Eisenmann har ett trevligt 4x76mm slutdämpare. Nästan gratis....14.700:- på Xerius...eh.
Vilken diameter har 335:ans originalutblås?
Visa användare
789
johmei
335i E92
Har för mig att original är 2x60mm.

Kolla Länk de har flertalet catbacksystem och även DPs och mellanrör om du vill ha det. Från downpipes sägs det inte göra någon skillnad alls i effekt men ljud, visst!

Personligen tycker jag inte 4 pipor ser så bra ut på våra 335or då rören sitter så brett. På en M3 är det en fullträff. Dessutom vill du väl inte efterlikna en M3a, våra kärror är ju snabbare på gatan! (tar skydd för attackerna från M3 ägarna =) )

Själv kör jag DPs och skall montera Cyba ändrör på originalsystemet. Fin sång och bra drag.
Gr
133
Grimm
320i -99
Ok, då är Eisenmann-utblåsen lite större.
Om man gillar 4 pipor brett isär eller tätt är högst individuellt. Jag gillar 4 brett isär mer än en på varje sida. De täta på M3:an är klockrena....håller med helt. Anledningen till att byta till Eisenmann är pga utseende och ljud, inte eventuell effektökning.

är det nån som vet hur stor ljudskillnaden blir om man bara skulle byta slutdämparen från original till 4x76mm Eisenmann?

Visa användare
789
johmei
335i E92
Japp, det är personligt vad man gillar i utseende och ljud. Så hur stor skillnad det blir är svårt att uttala sig om. Kolla filmer på youtube brukar ge hyfsad uppfattning, men gå igenom ett antal. Det är alltså Eismann section 3 system du pratar om..

Om man gillar mycket ljud så är ett moddat M3 system en annan variant. Denna med DPs visserligen:

Där behöver man väl även byta kofångare men snyggt och låter mycket.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Eisenhaus, vad kom det ifrån..haha
jaja, det finns andra filmer på youtube.
Gr
133
Grimm
320i -99
Eisenhaus låter mer som en gammal fotbollstränare än avgassystem...hoho.

På M-paketet behöver man väl bara byta diffusern som det ser ut men jag kanske är helt ute å cyklar!?
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
Bumpar denna tråd då jag ska byta avgassystem på 35an. Jag har pratat med jimmy på xerius racing om 2×90 eisenmann slutljuddämpare för 12 500. MEN då måste jag kapa i originalsystemet, o det är jag skeptisk till.

Millway kan trycka dit ett supersprint "slutdämpare" monterat o klart för 15 200.

Ljudet från eisenmann har jag hittat på tuben, men kan iinte hitta något från supersprint med original dps.

En video, för o nackdelar uppskattas!!

The sound from a big M :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.