|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon råkat titta på denna lågmilade 740 som är till salu i Stockholm? Svensksåld och bara 5.700 mil låter ju inte dumt. Länk Saknar förvisso sollucka och sportstolar, men lite kan man bortse ifrån om den är superfin. Synpunkter på priset? Det knepiga är att säljaren är omöjlig att få tag i. Har försökt ett antal gånger :-( | |
| Dyr, visst lite mil men i min mening snik utrustad. För dom pengarna som han begär skulle jag leta efter någon annat. | |
|
Verkar vara ett väldigt fin exemplar! "Snikutrustad" ?? Nja, xenon, läder osv- tycker utrustningen är okay, men långt ifrån fullmatad.. Annonsen känns lite "så där". Inget om service eller ägarhistoriken. Annonstexten lite märklig- skall man tolka det som om bilen är ute igen pga av tidigare oseriös köpare?" Utgångs pris: 110000skr "Blev sista bud" Först till kvarn." Som sagt- lite rörig text. Skulle upskattat lite om varför bilen gått så lite och om antalet ägare. För resten: är färgen metallic eller solidblå?? Kikade på Mobile- finns 4 Bmw 740 upp till 9000 mil och 2001. Fyra i hela Tyskland. Billigast på 11000 €... |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Är bilen 100% är den helt klart värd pengarna. Vad kostar en E38 att köpa som är i dåligt skick..? Renovering bakvagn 10.000:- Framvagn 10.000:- Bromsar runt om 9000:- EDC dämpare 4*8000:- Listan kan göras hur lång som helst jag köpte en bil som stod i 38.000:- på annons med 15500 ärliga svenska mil, nybes! Lämnade för en total genomgång vilket gav en slutnota på 47.000:- där efter kommer saker som man gör för det är kul, nya sommardäck, nedlackning av trösklar, nya lampor runt om, recond. Ja min 95a kommer också lätt uppåt 100.000:- om man verkligen vill ha bilen i perfekt skick. |
|
Snikutrustad? Jag tycker de flesta viktiga sakerna finns där. De som saknas kan man nog kompromissa bort om bilen i övrigt är i mycket gått skick, vilket börjar bli ovanligt på en E38 idag. Jag hade nog kollat på den om jag va i bilköpartag. |
|
| Ja vi får väl se vad bilen har för historia, när man väl får tag i säljaren... han verkar inte direkt mån om att sälja den då han ej svarar på mail eller telefon. Som "stockbroke" sa så är ju annonstexten lite halvmärklig. | |
|
Ofta kan man få en känsla att Google translate varit framme när vissa annonser skrivits. Och då drar jag öronen åt mig direkt. Sedan sägs ju som sagt inget alls om historiken. Kan nog plocka fram oändligt antal annonser som använder texten "xxxxx ärliga mil", vilket naturligtvis inte är någon som helst garanti... Mycket ordbajs i den där annonsen. Men som sagt. Är den okej så är den nog fin. Och på samma sätt som en bil med många mil kan vara fin, så kan även en lågmilare vara sunkig. Det är trots allt gamla bilar det handlar om och då är det andra faktorer som spelar roll. |
|
|
Vilken skojare, skriver man bud på en annons då borde man fan räkna med att det kommer att ramla in en o annan konstig bud. Det bör väl den minst begåvade mäniskan begripa. Ett annat fenomen är "nu är annonsen ute igen pga oseriösa köpare" Vem tar bort en annons innan ens bilen är såld? BMW M-POWER |
|
|
Har nu äntligen fått kontakt med säljaren, som visade sig vara ombud för ägaren (en äldre man på dryga 70 år). Flera som sades vilja köpa bilen, men ännu ingen som fått göra det!? Bilen är tydligen i mörkblå metallic och mycket fin, men den har skrapmärken i alla fyra hörnen på stötfångaren då den äldre mannen "inte haft kläm på hur stor bilen är". Ägaren är rökare, men det skall inte finnas någon röklukt i bilen enligt ombudet. Lite småmärken på stötfångarna kan man väl stå ut med, sådant går ju att fixa. Och att den inte har sollucka gör inte mig något, jag använder nästan aldrig en sådan ändå. Men en bil betyder för mig mycket känsla. Jag tycker om mina bilar (i alla fall entusiastbilarna) och bilarnas historia och tidigare ägare betyder mycket för hur jag känner för dem. Låter kanske konstigt, men så är det. Så när jag fick höra att denna bil varit ute och blivit provkörd av en zigenare så försvann känslan helt och hållet för mig. Med den vetskapen så väljer jag att avstå. Säkert en fin bil ändå, om än kanske lite dyr. |
|
| Så om en zigenare provkört en bil så kan du inte köpa den eller? | |
| Trist att det är så dålig spec på den... hade den varit indvidual eller liknande hade det varit lite kul, men nu vet jag inte. Tror inte den blir så väldigt lättsåld.... den är säkert värd pengarna om man jämför med liknande i sämre skick men det fungerar ju inte riktigt så. | |
|
kan du inte handla på Ica för att en Zigernare har vart där innan ? |
|
|
Jaha, så var diskussionen igång igen :-)) Att det finns folk här som har svårt att acceptera andras åsikter har jag sett förr och det brukar ofta resultera i en massa dumma påhopp och kommentarer. Det är ju så tacksamt att reta upp er, så varför inte :-) Nej, jag skulle aldrig köpa en bil av en zigenare, jag skulle heller aldrig köpa en som tidigare innehafts av en zigenare. Jag tänker inte utveckla varför här, utan det kan dom som saknar förståelsen för detta efterforska på annat håll. Det finns många sådana diskussioner på olika forum. Jo, jag kan handla på ICA oavsett vem som handlat där tidigare. Likaså i andra affärer. Men jag skulle inte köpa en begagnad soffa eller säng av vem som helst, lika lite t.ex. en båt som jag skall sova över i. Det finns säkert ett flertal exempel på saker som är mer känsliga än andra och där den tidigare brukaren spelar en roll. Rannsaka er själva gnällspikar så får ni se om ni är så öppna för allt :-)) Nej just det, trodde väl inte det... För mig är frågan löst och tråden kan avslutas. Vill några hänge sig åt att kommentera mitt val så får de väl göra det. |
|
|
Zigenarna har varit i Sverige sedan 1500 talet. Varför jag skriver detta får ni själva lista ut. ;-) |
|
| Läs ditt eget inlägg igen...att en zigenare provkört avgör saken för din del.. Måste vara jobbigt att hålla reda på vem som provkört vilken bil ;) | |
|
Jag förstår ditt resonemang , jag köper inte heller saker av vem som helst. Men jag hör bedömningen av personen, inte vilket folkslag dom tillhör. Jag är nyfiken hur du gör när du fråga vem som provkört osv, är det så att du frågar vilken typ av människor som har provkört bilen ? låter väldigt speciellt. |
|
|
Om det du skriver om bilens skick och kondition ¨stämmer så är det bara skrattretande att kalla denna bil för nyskick och försöka framställa bilen på ett felaktigt sätt än verkligheten. För övrigt så är det en extrem ful färgkombo på den bilen så man mår illa... Inte konstigt att en zigge hade provkört den bilen (mörkblå med ljusbeigeinredning) BMW M-POWER |
|
| Blå bil med beige skinnklädsel är snyggt! Däremot förstör ju den skumma färgen på instrumentbrädan och plasterna på dörren hela denna inredning. Går ju lätt att byta till svart i och för sig. | |
|
Citerar "den har skrapmärken i alla fyra hörnen på stötfångaren då den äldre mannen "inte haft kläm på hur stor bilen är". Ägaren är rökare, men det skall inte finnas någon röklukt i bilen enligt ombudet" 110K och skador /skrapmärken på stötfångarna.. Med ett sånt pris finns inte mycket utrymme för besvikelser.. Låter inte så prisvärd.. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag håller med om känslan PWR4FUN hade en bil som blev stulen av nysvenskar. Bilen hade absolut gått att få ordning på, är ordning på idag men när jag var och tittade på bilen när den stod på verkstad kände jag att det är inte min bil och jag vill absolut inte sätta mig i den igen.. Bolaget löste bilen. Trotts allt jag hade gjort med bilen ville jag absolut inte ha tillbaks den.. Vissa av oss är såna men de flesta människor ser ju bara bilen som ett fortskaftningsmedel där har ni anledningen till varför det är så sjukt svårt att hitta en bil som ens är det minsta lilla fräsch hehe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.