|
|
|
|---|---|
| en fråga köpte en 740 ia-94 i dag som stått strömlös så det behövs en start code och på färddatan står allt på tyska och det kan jag inte vilka knappar ska man använda sig utav det är ju synd att behöva skrota den eller hur mycket trevlig bil för han jag köpte den utav har ingen code heller eller någon dosa för larm eller startspärr det har varit 13 ägare det är väl ett delikat problem | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Har aldrig vågat aktivera funktionen på någon av mina E38. Ditt inlägg bekräftar bara min tveksamhet. Säljaren måste väl ha koden? Eller den som senast använde bilen i bruk? Vad jag förstått så måste man slå in koden varje gång bilen ska startas om funktionen är aktiverad så bör ju inte ha något att göra med att bilen stått strömlös.. |
|
Hittade detta "Check your manual...the code should be "0000" "1111" or "9999" either one of those should be the default" Men det kanske inte funkar ?? Frågat BMW ?? FordLTD BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
Enligt min instruktionsbok går nödavaktivering på E38 till enligt följande: 1. Koppla bort batteriet och anlut det åter efter ca 5 minuter. 2. Ställ tändningsnyckeln i läge 1: På bildskärmen visas en tidsangivelse som går baklänges under tio minuter. 3. Starta motorn efter tio minuter |
|
|
Antar att du inte vet koden...Men iaf, man knappar in den med samma knappar som man ställer in tiden mm med (iaf på E34), man trycker flera gånger på knappen tills rätt siffra dyker upp... Har man glömt koden så får man hoppa in i bilen o göra ungefär som Tor skriver, fast med den skillnaden att man måste sitta o vänta i bilen (du får inte öppna dörren eller göra nåt annat!) i 60 min (har jag för mig att det är, iaf på E34). Därefter kan man starta bilen normalt, Jag har testat att slå in "code", sedan låser jag bilen "manuellt" o hänger av batteriet innan jag låser sista dörren.När man återansluter batteriet så tjuter det så klart, men det är bara att knappa in rätt kod följt av "S/R" knappen så tystnar det o bilen kan startas som vanligt, |
|
| tackar för alla svar dawwe ska man använda s/r knappen efter man slagit in coden det är en e32 jag har | |
| Ja det skall man, koden sen "S/R",är samma färddator på E34 som på E32 så det borde vara identiskt förfarande! | |
|
Fick också upp "Code" när jag höll på och trixa fram och tillbaka med batteriet på min 540. Jag provade med "0000". Funkade! Tack FordLTD! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.