|
|
|
|---|---|
|
Precis som rubriken lyder så startar inte servon att fungera innan 1500 varv. Bilen i fråga är en bmw 530i touring v8 -92 Någon med liknande erfarenhet,eller lämpligt tips på lösning? Alla svar uppskattas! Mvh | |
|
Eftersom servoverkan inte gör sig märkbar förrän vid 1500rpm så ger den inte tillräckligt med tryck. Har du provat med att byta servooljan? Har du rätt nivå i behållaren? Om du kontrollerat nämnda punkter så antar jag att servopumpen är slut. Mvh H |
|
|
Köpte bilen i eftermiddags,ska titta dom punkterna imorgon. Hur jobbigt är det att byta servopump för en i ärlighetens namn ganska usel mekare? Och köper man en sån begagnad eller ny direkt? Mvh |
|
|
Begagnad eller ny, den ständiga frågan. Och det ständiga svaret - prisskillnaden, enkelheten att byta igen och den kvarvarande livslängden på bilen avgör. Det är ju ingen vital grundläggande funktion på den. Hittar du en pump som inte har gått alltför långt så skulle jag nog ha valt den. Angående att byta pumpen så finns det nog mer erfarna än jag att svara men jag kan inte tänka mig att det är så mycket mer än att skruva av ett par slangar, lossa ett par fästen och ta av remmen - och omvänt för att sätta dit den. Lufta är väl ganska enkelt; sätt igång bilen och snurra fullt rattutslag åt båda hållen några gånger. Det känns som ett enkelt ingrepp, men jag hoppas att någon som har gjort det kan bekräfta mina antaganden. Hasso Bildoktor kanske? :-D _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Öppnade och kollade nivån,som var låg. Slog i cirka en halvliter olja på med locket,startade bilen och gjorde fulla rattutslag några gånger. Blev inte minsta tendens till bättring! Något mer basic jag kan göra innan jag kontaktar verkstad? Jag vill understryka att jag inte kommer ge mig på några avancerade ingrepp då jag är född med tummen i röven.Tyvär. Tack för svaren! Mvh |
|
|
Har också haft samma problem. Men bytte olja och då var det bra igen. Tog av ena slangen och tryckte den mot en 2 litersflaska. Satte igång motorn och då rann all vätska i flaskan samtidigt som ja hällde ny vätska i behållaren. |
|
|
Tack för tipset! Ska prova det så fort jag får tillfälle! återkommer med resultatinfo:) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.