AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.968

Investerat i en sparbössa?

74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Nu har jag slagit till på en 320d tillverkad jan 2010 och grymt välutrustad ,import från Tyskland.
Jag brukar föredra svensk sålda bilar men tycker att dom flesta 320/325d som är svenska är riktiga snik bilar!
Det ska bli mkt intressant att se vad bränsle förbrukningen ligger på.
Frun kommer att köra ca 90% av milen med denna bil.
Kanske gör en liten jämförelse med M5:an.......
hehhe ja ska bli kul att se vilken som är snålast :P .. antar att denna bil är rikligt utrustad eller?? har du bilder?
vore skoj med en kostnadskalkyl mot M5 där även värdeminskningen är inräknad :)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag tror att teknikens värld gjorde en kostnadskalkyl på en M5 för några år sedan, 2000 mil per år och garageparkering, där värdeminskningen ingick. Den slutade på ca en hundralapp per mil! 105 kr/mil tror jag,
hoppsan, då täcker nästan inte min lön kostnaden fram å tillbaka från jobbet ens :D
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
I jmf med M5 blir det ju en sparbössa men det blir nog tuffare över tid mot "nya" generationens bensinare. Nu i morse var dieseln 74 öre dyrare än 95 oktan här hos mig på Shell och kör du AUDIs nya TFSI med 0,55 L/mil blandad så :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Den bil som fungerar som sparbössa är nog inte uppfunnen än. De flesta bilar slukar pengar som ett svart hål, fast i olika grad. I mycket sällsynta fall kan man återfå en del av pengarna man plöjt ned i bilen, men som sparbössa torde de flesta modeller vara värdelösa, om man inte har en av porslin med springa på taket i bokhyllan./ Realist.

mrMPOWER
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Alla BMW är sparbössor
Tänk bara så mycket man sparar hos hjärnskrynklaren som man slipper gå till
105:- milen är som hittat man måste bara le varje mil i en M5 ,a
Skämt åt sidan det finns väl ingen som tänker allt för mycket på ekonomi,n som kör BMW

Ha deT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.