AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.092

Dyr fredag, ny bil!

Sida 2 av 2
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Ja såklart :)
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Länk

Ett par frågor kring dessa som någon kanske har svar på.

1. Erbjuder salesafter.de någon möjlighet att byta ut gummit (till Icke RFT).
2. Någon annan, inom EU, som säljer dessa (till lägre pris) och såklart erbjuder Taxfree invoice?
3. Kan jag åka på 225 fram och 255 bak på en xDrive utan att riskera något i drivlina?
4. Någon som råkar ha en bild på en xDrive utan sänkning med 19", gärna 313 och gärna spacegrå och utan sänkning. Har försökt googlar lite, men går lite knackigt.

Har handlat av Salesafter.de förut, då som privatperson och var mycket nöjd även om det var 4-5 år sen...

Ty
93
Tyng
320da F30 2012
M3 E36 Cab 1997
Ang. skillnad mellan 2009 och 2010/11 så är det 188hk ist för 177.
Spacegrå är verkligen snyggt!

Ang. däck så tycker jag verkligen dom bmw orginal(vet ej vilket nr)5ekrade 18" sitter klockrent på bilen men det är klart, 19" är alltid 19".
Tyng: Det är 184hk och inte 188hk.
Roffa1
psike: Den här Tyska säljaren (bmw-freak99) har riktigt bra priser som dessutom går att förhandla om (nedåt;-) Jag har hitintills köpt tre styck kompletta satser av honom och det har alltid fungerat helt utan anmärkning.

Länk
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Eftersom SJ blev chockad av vintern även i år så dröjde leveransen... men i Torsdags fick jag hämta bilen och har noterat ett par klara pluspoäng. Åkte till fjällen i Torsdags, så bilen han knappt nå driftstemperatur innan jag kopplade på kåpsläp med två snöskotrar baki. 70 mil senare noterade jag 0,91 i förbrukning (kört samma sträcka med gubbens 320dA xDrive -09 och aldrig varit under litern... nu klarade jag det med en "rå" 184hästare).

Alpine-systemet som återfinns i BMWs tillbehörskatalog har levererat mer än väl - har t o m sänkt basen ett par steg då det blev fööör mycket och det tycker jag itne hör till vanligheterna. Spelar högt och klart bättre än org HiFi-pkt till min gamla E81 och även klart bättre än gubbens fabriksmonterade hifipkt i sin E91 -09.

Hakka7orna greppar avsevärt bättre än Hakka5orna på gubbens - hur mycket det beror på att dom är färska låter jag vara osagt, men fin-fint grepp är det och eventuellt vägljud rör mig inte så mycket då jag ändå lyssnar på musik mer än gärna när jag kör bil.

3st NBB konverterade till 50W Xenon har även sett till att Natt har blivit Dag efter ltie höjdjustering. Dimljusåkare blir knappast glada på mig och folk man möter har börjat blända av i tid ;)

Sist men inte minst körde jag i afton sträckan Skellefteå-Östersund (knappt 50 mil inland) utan släp. Farthållaren på mellan 100-120 och förbrukningen stannade på 0,58. Tror aldrig jag kört så billigt ens med 120dM:en -09 med manualare och RWD.

Fantastiskt! Ser fram emot varenda mil de närmsta 36 månaderna. Ser även fram emot det angenäma problemet att välja sommarhjul till våren och ev. lite sänka...

St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Tom 5,5 går att nå. E4 Stockholm-Sundsvall med en del omkörning. Vad använder de för hål för högtalarna i Alpine paketet. Håller med om att hifi låter ok men inget super
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Dom bytte hela "ramen" runt främre sidorutor och stoppade in diskanterna i nedre hörnet så att säga :)

0,55 låter som ljuv musik :) Tycker det är fantastiskt att man kör en såpass stark dragare med 4WD och automat så nära halvlitern.... det hade jag aldrig trott när jag hade en Ford Sierra XR4x4 2,8 V6 för massa år sen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.