|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var och servade farsans 320dxat, slutade med att jag beställde en egen. Levklar inom 14 dagar. 320dA xDrive Touring, Spacegrå. -Blåtand -Professional Radio -USB -Advantagepkt (xenon, regnsensor, pdc och det andra viktiga) -Drag -Automatlåda Hade kanske önskat M-pkt och Tonade rutor, men det senare är ju lätt fixat på Ditec och M-pkt syns ju inte från förarsätet ändå (sånär som på innertaket). Kommer dock sakna 120dM:en. Kanske nån anhörig köper den... | |
|
Trevligt! Du var inte sugen att vänta in nya 3-serien? Fast det tar ju sin lilla stund innan en ny 3-serie med fyrhjulsdrift och touring är leveransklar. __________ Mvh Grelle |
|
|
Ja, var ju precis det. Tidigast till sommaren/hösten -12 och på den får man såklart inte samma trevliga paketrabatter/kampanjer. Om 3 år är man väl säkert i ganska perfekt fas att köpa den då inte så nya 3-serien däremot. |
|
| bara att gratulera och hoppas du fick ett bra pris.. tror du blir väldigt nöjd med bilen då den är riktigt bra | |
|
Tack tack. Priset är klart vettigt. Speciellt jämfört med liggande offert på en V60 D5 AWD R-design sett inbyte och allt omkring. Att jag blir nöjd vet jag ju eftersom jag avverkat ett par tusen mil i gubbens likadana... Sånär som på färg... några väsentligheter som är ändrade mellan 200907 och 201110 på MY så att säga? får väl även åka till den lokala billjudsfixaren och fixa till ljudet. Men nästan fördel då resultatet torde bli bättre och förmånsvärdet opåverkat. juste sommarpuckar i 19" blir ju en trevlig April-karamell... färgen övervägde jag redan för tre år sedan på ettan... Enda alternativet till vit hos BMW som jag ser det. Snygg. :) |
|
|
Grattis till nyförvärvet! angående ljudet så kan jag rekommendera uppgradering av subbasarna under stolarna till Earthquake SWS-8, Länk Jag gjorde detta och satte in ett separat slutsteg som fick driva dessa och gömde den ovanför den befintliga i bagageutrymmet, resultatet är som natt och dag. Jag har BMW professional Radio i min och innan gick det knappt att känna ngn basåtergivning. |
|
| Gratulerar! Asså fötetagsbil? Lyx! | |
|
Spacegrå är aldrig fel ;) ___ //Ulf |
|
| du nämnde att det inte var m-paket men har du m-ratt och så?? | |
| Grattis, ibland så måste mån skämma bort sig själv. | |
| Såg att Autopartner säljer ut ett par nya 320d, 320ede för 269000:- En skaplig rabatt på 85000! | |
Roffa1 |
Länk |
| Spacegrå är helt klart en väldigt snygg färg på 3-serien, 320 dieseln går fint och billigt också. | |
|
Sådär. Skrivet och klart. Bilen påväg från Halmstad till sin nya hemstad! -Hakka7:or ej RFT till Orginalhjulen (sommardäcken får gubben ärva) -Alpine-system (om inte priset skenar inkl. montering) -ev. någon form av extraljus En Ditec+Glastec+Solfilmning hos demsamma så torde vintern bjuda på många fina inlandsmil! |
|
| Grattis till nya bilen. Jobbar du på en BMW verkstad? | |
| Om det vore så väl... ;) | |
| Alpine ljudsystem kan rekommenderas! :-) Fick det installerat i min E92, och har just nu en E90 med original hifisysten. Efter att ha spelat samma musik från samma källa i båda bilarna anser jag att Alpinesystemet är mycket bättre. Renare ljud, bättre bas. | |
|
Har liknande bil, tycker du att det är värdefullt med 4wd? Tog det själv för säkerhets skull, men inte säker på att det vekligen behövs om man kör lugnt på vintern. Mitt användarnamn till trots så åker jag också en del både i Norrland och i mörka småland. Vad ligger en 320dx normalt i förbrukning? Jag ligger på 0,7, den har förvisso endast gått 40 mil i stockholmstrakten |
|
|
xDrive (el motsv) var ett krav för min egen del. Men så kör jag Östersund-Skellefteå ett par ggr i månaden. Ytterligare en hel del E4 mellan Övik och Luleå... Lägg på ett par svängar med släp till fjällen under vintern så är xDrive för mig ett krav... Vad gäller förbr hade jag drygt 0,7 med gubbens -09a förra veckan på 100milsturen... Men då är det hyggligt tung högerfot, går garanterat kapa en hel del om man är intresserad.... |
|
|
Är det för säkerhet eller för att kunna stå på mer? Att det behövs med släp kan jag tänka mig 0,7 med tung fot är mkt bra, delvis därför jag tog320d |
|
|
Både och för min del skulle jag säga. I någon sorts kombination :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.