|
|
|
|---|---|
|
OBS inga fotmattor utan hela golvmattan i bilen. Jag söker en hel golvmatta till min E24 men hittar ingenstans. Nån som vet var det finns eller har fixat en matta själv av löst material som kan tipsa om det. Jag söker en matta i svart i första hand men beige skulle kunna funka också. Mvh Janne | |
|
Varsågod :) Länk varning är ORANGE $271 bra pris!! Går att färga om med följande: Länk annars går det att beställa org från bmw till din årsmodell men bara i följande färger : GOLVFOERKLAEDNAND ANTHRAZIT 1 51471953611 $611.42 02 GOLVFOERKLAEDNAND PACIFIC 1 51471953612 $378.32 detta är dock färdiga kit ej lösmeter därav priset.. Hoppas de gav lite hjälp på traven |
|
|
Här följer en bild på hur anthrazit ser ut Länk Borde funka men du får lätta på plånboken;) |
|
|
Hallå Shark ! Det gav en liten ledtråd men dom har inga mattor färdiga för -78 som jag fattade det och jag är inte ens säker på om -77 och -78 är lika i golvet. Jag har ju tagit inredningen från en -82 och där är infästningarna i golvet för stolarna en hel del annorlunda och gör så att mattan inte passar nåt vidare i min-77. Infärgningsmedlet verkar klockrent iaf. Måste säga att du är grym på att luska rätt på saker !! =) Det kanske finns nån här på AP som har en matta och kan tänka sig att sälja den till mig ?! Mvh Janne |
|
|
de två alternativen från BMW är är från real oem. Sökningen gjordes för 633csi 1977 vänsterstyrd manuell. så finns det där så finns det på lager i tyskland? Så har det då funkat varje gång jag skall ha nått från bmw? anthrazit är nästan svart :P du får nog öppna plånboken eller sälja av lite delar Janne :D |
|
| Jag har en blå matta till en -78 liggandes, Kommer inte ihåg skicket men kollar det om du är intresserad. | |
|
Olin Kolla gärna skicket och ta bilder ifall du kan. Kommer du ihåg hur det såg ut på passagerarsidan på din -78 ? På min -77 så är det annorlunda infästning av stolen än på förarsidan, det är därför som mattan jag har till en -82 inte passar nåt vidare. Mvh Janne |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ska vara samma matta i 78:an, var samma fram till 79/9 vad jag känner till. Fanns i svart, antrazit, ljusbrunt och blått, men har även sett i Lotusweiss eller ljusgrått som Hellgrau, men det kan ha suttit i en USA modell. Mvh Patrik |
|
Funderar på ett byte jag med. Hur kan jag finna vilken färkod min inredning har? Det enda jag har från VIN som skulle kunna hjälpa är: - Upholstery PERLBEIGE LEDER (0206) Enligt realoem så finns NUTRIA, PERLBEIGE, PINIENGRUEN, LAMA. Den enda som finns kvar är den gröna. Misstänker att min är perlbeige, det är en ljus fär som går i ton med det ljusa lädret. www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=5361&mospid=47199&btnr=51_1939&hg=51&fg=55 Däremot går det att få på running meter, men jag misstänker att det är grymt svårt att få passform på det? Länk De länkade sidorna från Parts Train erbjuder alla möjliga färger. Men vad är det för produkt? Är det BMW orginal eller likvärdigt pressat till rätt form? Mvh, PM Mvh, Per-Magnus |
|
|
Per-Magnus: Varför ska du byta? Är den väldigt smutsig rekommenderar jag dig att hyra en våtdammsugare för möbel- eller mattvätt. Det kostar några hundra per dygn, det är enkelt och kan göra underverk! Annars vet jag om en fin manuell 635:a med fin golvmatta som är till salu till rätt person. ;-) Den har dessutom M5-bromsar! :-) mvh Fredrik |
|
|
Det läskar mig helt klart Fredrik, Resan med min shark är inte klar ännu. Skall hantera vatten under mattan (igensatta dräneringsslangar fr takluckan?), funderar på att sätta i manuell låda, färddator skall fixas, eventuell nytt läder i stolarna, nya gummilister runt dörrarna... Kanske enklare att ta över efter någon annan som gjort samma resa. Men lite grand har man ju gått i äktenskap med den lady man redan har, vill inte svika henne på ålderns höst;-) Tack för tipset om våtdammsugare! Mvh, Per-Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.