AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.873

X5 4,6is För och nackdelar?!

M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Hej!

Jag är inne på att köpa en X5 4,6is -02 men kan inte bestämma mig riktigt för hur jag ska göra. Har aldrig haft en x5 tidigare utan bara ett par M3:or som nöjesmaskiner och vanliga 3 och 5 seriebilar till vardags.

Vad tycker ni talar för respektive emot att ha en x5 4,6?

Själv tycker jag det är en "maffig" bil samt att jag gillar motorn och att man sitter lite högre. Känns som att det är en bra vinterbil också.

Däremot vet jag inte riktigt hur ägandekostnaderna är på en bil. Är det jämförbart med en vanlig 5 serie eller är det mer som en M3?

Tacksam för alla inputs!

Tack på förhand
Fabio
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Hej Fabio

Har tyvärre inte nogen erfarenhet av just 4,6is modellen, men jeg köre, sen 2v. tilbaka X5 3,0D 2002 med sport paket och diesel chip. och kan endast sige at det er en av dom besta biler jeg länge har kör med..
Precist solgt min Porsche 996 och var på väg at köbe en 997, men jeg har fastnat for denne.. sitter höjt, går veldigt bra, låter som en benziner (doch inte på tomgang)... bara bra... utan tvekan är en 4,6 även bettre :)
Lycka till
Ca
92
Calle kula
BMW 530IM touring 2006
Tjena Fabio

Kör själv en 4.6:a och kan direkt säga att det är en bil att trivas med !!
Har rullat en vinter med min och den var klipp stabil och trevlig att pysa runt i. Dock är dom inte helt billiga att äga :( Den vill gärna ha en del soppa och vanliga service sticker i lätt iväg då det ex är mycket olja i motorn (som alla bmw åttor) Försäkringen är bättre än en M3 men något dyrare en 5-serien.

Har under min ägande tid gjort följde:
Insp 2 vid 10300 mil ca 10000
Bromsbyte runt om skivor och klossar ca 10000
TANKAT ca XXXXXX
Stabstag 800 spänn ;)
Bussningar i bakvagnen + fyrhjulsinställning ca 6000
Dörrlås i förardörren och hela lås armaturen till bakluckan ca 5000

Fördelarna om man har råd att köra den är
Framkomlighet
Körglädje 0-100 6.5 sec
Motorljudet
Komforten
Utseende
Får fortfarande mycket uppmärksamhet på vägen vilket ja tycker är kul
Grymt fin inredning för att vara ifrån 2002
Utrustnings nivå

Nackdelar
Drar en del soppa
Inte helt gratis att serva
Relativt litet bagageutrymme för klassen
Svårt att hitta ett fint ex

Själv är jag sugen att byte mot en e61 5-serie då jag väntar tillökning i familjen och vill köra något snålare.... men om inte detta hänt skulle jag nog fan aldrig byta :)

Mvh Carl
Min pärla
Länk
Ka
4
Karenk
535D E61 -05
318IS E30 Banbil
Kolla så att generatorn är bytt den pajar gärna... kostar en slant. kylarn går gärna också. samt hur lådan är i den... Åkte på allt på min X5.a 4,6is -02a
calle kula. Grymt mysig ock fin inredning. Gillar den inredningen mer än dem senare på tex e60. Snyggt med träinredningen dessutom.
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Tack för tipsen!
Jag är numera lycklig ägare till en 4,6is. Jag trivs mer och mer med den för varje gång jag kör.
Calle kula, du har helt rätt i att det är en bil att trivas med! :) Fina bilder på din bil, härlig inredning.

Karenk, tråkigt att du råkade ut för allt med din.

Vänligen
Fabio
Ka
4
Karenk
535D E61 -05
318IS E30 Banbil
Bilder så vi får se pärlan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.