|
|
|
|---|---|
|
Min 328 -95 går inte bra i bakvagnen trots nyligen bytta silentblock (främre bärarmsbussningar). Om jag kör över t ex ett elakt brunnslock med höger hjulpar sätter sig hela bilen när bakhjulet passerar över, ungefär som att bilen viftar på rumpan. Någon som vet vad som kan vara fel? Fjädern av? Stötdämparen slut (c:a 10 år gammal Bilstein Sprint)? Bilen gungar inte vidare om jag testar för hand. Annan bussning som behöver bytas? Vad är troligast? Felet uppträder alltså enbart på höger sida. | |
| Topplagringen till stötdämparn kanske är kass. | |
|
Någon av dämparna där bak är helt slut, min tidigare E34 betedde sig exakt så som du beskriver det. När man körde över någon bula eller en bro på motorvägen i 160km/h och uppåt kändes det som om man skulle slungas av vägen.. Kändes ganska obehagligt. Kan vara jävligt farligt så min rekommendation är att byta dämparna. mvh |
|
| Hade precis samma fel på min 525 e34. Det va en stötdämpare som va kass. Livsfarligt att köra sådär. Bilen bara studsar och hoppar när man kör över ett brunnslock. Lätt att få sladd när det händer i lite högre farter. | |
| Låter som att ni är överens om stötdämparna. Får kanske ta och byta dem då. Tack för svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.