AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
23.003

Vart kan jag ladda ner uppdatering till min navi?

Sida 3 av 4
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Skitsamma om det är V31 eller V32..det e samma..förstår du inte?
LÄS vad Programmer skriver,HIGH skivan
Ska du använda nyare kartdvd så måste du uppdatera för att mk4an ska kunna läsa DL skivor..Dual Layer..du måste minst ha v28/29 för 3D+DL läsning
Navcoder är till bl.a för att kunna byta språk,svenskan finns dock inte med.
Då måste du ha fullversionen o snällt betala 20 euro till killen som uppfann programmet
Bi
3.797
Bianca

tror BMW Ediabad/INPA så byter du språk o bl.a tar bort italienska o sätter ditt engelska istället..
BMW kan oxå göra det åt dig
Visa användare
63
328ci
Bmw X5 4,4 -04
Bmw 120DM+ -07
Jag frågade inte om ja ska v31 eller 32 om du läser noga! Min fråga var vilken skiva till de ska ja ha
Bi
3.797
Bianca

HIGH
Visa användare
63
328ci
Bmw X5 4,4 -04
Bmw 120DM+ -07
Jo jag har förstått det!
Visa användare
63
328ci
Bmw X5 4,4 -04
Bmw 120DM+ -07
Kan jag använda DVD DL + R skivor till både V31 och till
Navigation DVD Road Map Europe HIGH 2011 när ja bränner?

Mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om din nuvarande version inte stöjer DL så kan det ju vara svårt att läsa V31. NAV OS brukar ju inte ta så stor plats och det brukar räcka med en vanlig CD.

___
//Ulf
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
v31 bränner du på en CD. Ta bort alla språkfiler utom den engelska när du skall bränna nav-DVD'n så kan du använda en single layer DVD.
Visa användare
63
328ci
Bmw X5 4,4 -04
Bmw 120DM+ -07
Precis vad jag misstänkte! Ska testa i morrn o kika om de funkar, återkommer med besked!
Tack till alla som har hjälpt mig:)
Visa användare
63
328ci
Bmw X5 4,4 -04
Bmw 120DM+ -07
Så nu äntligen har ja lyckats uppdatera till V31 all mods fungerar perfekt!

Till dem som är ute efter samma sak som mig så kan ja säga att ja gjick till vägs så hära.

Länk (skivan) cd-r skiva

Länk (program uppdateringen V31)
Bränns på DVD DL + R med 1x hastighet

När du har laddat ner filen, packa upp den (med WinZip eller liknande) till en sub-dir på din dator.

Använd sedan ImgBurn eller liknande (The Official ImgBurn Website) att bränna en ny (tom) CD med den nedladdade ny firmware bild.

Packa upp ImgBurn, då V31 bilden och sedan öppna ImgBurn och välj "skriv bildfilen till skiva" välj sedan v31_Night_OEM_1010.cue eller v31_Mine_Night_1010, cue fil, beroende på nedladdning.

Välj skrivhastigheten på långsammaste märkvarvtal för skivan, måste du göra detta och sedan bränna på en bra Quaility cd.

När dess skrivit ny firmware CD,
Gå bilen öppna förarens dörr,
Gå NAV datorn och tryck på eject på enhet,
Mata ut kartskivan,
Växla IGN till pos 1, lämna dörren öppen.
Sätt fast disk i enhet, följ instruktionerna på NAV skärmen.
Vänta (ca 6 min) tills Sat Nav ber att mata ut CD-skivan och starta om.
Mata ut cd,
Bekräfta omstart.

Det var allt.

Slå inte av tändningen eller stänga dörren när man gör uppgraderingen

Lycka till
Visa användare
63
328ci
Bmw X5 4,4 -04
Bmw 120DM+ -07
Så nu äntligen har ja lyckats uppdatera till V31 all mods fungerar perfekt!

Till dem som är ute efter samma sak som mig så kan ja säga att ja gjick till vägs så hära.

[LÄNK] (skivan) Bränns på DVD DL + R med 1x hastighet

[LÄNK] (program uppdateringen V31) CD-R skiva

När du har laddat ner filen, packa upp den (med WinZip eller liknande) till en sub-dir på din dator.

Använd sedan ImgBurn eller liknande (The Official ImgBurn Website) att bränna en ny (tom) CD med den nedladdade ny firmware bild.

Packa upp ImgBurn, då V31 bilden och sedan öppna ImgBurn och välj "skriv bildfilen till skiva" välj sedan v31_Night_OEM_1010.cue eller v31_Mine_Night_1010, cue fil, beroende på nedladdning.

Välj skrivhastigheten på långsammaste märkvarvtal för skivan, måste du göra detta och sedan bränna på en bra Quaility cd.

När dess skrivit ny firmware CD,
Gå bilen öppna förarens dörr,
Gå NAV datorn och tryck på eject på enhet,
Mata ut kartskivan,
Växla IGN till pos 1, lämna dörren öppen.
Sätt fast disk i enhet, följ instruktionerna på NAV skärmen.
Vänta (ca 6 min) tills Sat Nav ber att mata ut CD-skivan och starta om.
Mata ut cd,
Bekräfta omstart.

Det var allt.

Slå inte av tändningen eller stänga dörren när man gör uppgraderingen

Lycka till
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Grattis och tack för beskrivningen. Blir sugen att skaffa en MkIV för att få 3D...

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
Visa användare
63
328ci
Bmw X5 4,4 -04
Bmw 120DM+ -07
Ja rekomenderar dig starkt att göra det, enda nackdelen är att har man nattläge eller vad man ska kalla det så syns inte gatunamnen när man köra men har man dag så funkar det!

Lycka till
Visa användare
63
328ci
Bmw X5 4,4 -04
Bmw 120DM+ -07
och ja fick till slut som ja ville, har engelska istället för tyska osv
Pi
23
Pimmp
M550xD, 12
OK under tiden jag letar igenom HELA internet, jag hittar inte vilken firmware version jag har.
Har en BMW 535-08 Navi proffesional och förstår inte om det är en MKIV eller CCC. Det enda jag vet är att jag troligen sitter på gammal firmware då splashscreenen har brun bakgrund.

1. Hur kollar jag vilken firware version jag har. (hittade hur man kommer in i "hemliga" menyn MEN enligt bilen på Youtube så ser min meny annorlunda ut, jag får en blå bild med en röd rektangel som säger OSD.

2 MKIV eller CCC Navin som tar DVD skivor sitter i instrumentpanelen under CD-läsaren.

tacksam för svar då jag är sugen att uppdatera firmwaren, läste någonstans här på autopower att man skulle kunna se fartkameror. Detta hittar jag inte under POI på 2011 års karta.
Senaste kartan 2012 är på G och hoppas kunna få upp lite fartkameror framöver.
Bi
3.797
Bianca

Pimmp
Du har CCC

bara BMW kan uppdatera din mjukvara..då uppdateras inte enbart navigationen utan hela bilen...kan ta allt från 1 timme till en hel arbetsdag beroende på hur gamla mjukvaror resp modul har

Fartkameror samt övriga POIs är inte standard..därför finns dom inte..då får man istället lägga till POIs/Intressepunkter
Pe
41
Pederp
120i -05
Kanske dum fråga men är det här något jag kan göra i min navi pro?
Har en 120i-05.
Bi
3.797
Bianca

Nej,tyvärr Pederp
Pe
41
Pederp
120i -05
Attans också, det här lät ju skit spännande :D Antar att det inte går att göra något spännande alls med navin jag har.
Vet du om det går att uppgradera något alls i den själv eller måste man in med den på BMW?
Hade velat ha något nytt "typsnitt" i den.
Bi
3.797
Bianca

Du måste in med den till BMW.
Jag vet att när min far uppdaterade sin 530IAM-2005 så fick han mkt bättre grafik i navin samt att den blev lite snabbare i menyerna..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.