|
|
|
|---|---|
|
Hello! nu var det dags igen för en ny bmw, jag är ute efter en 335 med m-paket gärna svensksåld. tror ni att man kan hitta en om två - tre månader för 200 000:-. jag kan köpa en omgående om rätt bil kommer upp, men den enda 335, är den hos bilvågen i varberg. men den vågar man inte ge sig på. Jag tänkte nya 3.serien är ju på gång då borde priserna sjunka yttliggare. AlanO | |
|
Tror inte Du behöver vänta så länge.. den här är väl fin, men saknar m-paket.. Länk Konjunkturen svalnar för varje dag.. Minnesbilderna från kraschen 2008 känns igen. I Tyskland lämnar man stora rabatter på nyköp enl. Teknikens Värld- upp till 15% på Audi.. Eurokrisen har inte på något sett nått sin kulmen- and it is more to come.. Därför tror jag att det kommer uppenbara sig bra tillfällen för bilköpare. Modellen står ju, som Du själv nämnda, inför utbyte. Nu dröjer väl coupé och cab ytterligare ett tag, men modellens fräscshör svalnar snabbt då nya modeller står i kulissen.. Självklart så behöver inte alla E92 335i-ägare byta bil, men de som av olika anledningen vill /behöver byta kan nog få problem att hitta köpare innan våren. Om man inte sticker ut med ett bra pris- gärna kombinerat med mycket utrustning o bra skick. De bilar som säljs snabbt på blocket och andra siter är energisnåla bilar. Vill man bli av med en motorstark bil så verkar priset vara det främsta vapnet för att få kärran såld. |
|
|
En osäkerhetsfaktor när det gäller begagnade BMW 335 borde väl vara att ovanligt många ex varit eller är trimmade, chip trim och andra små fix... samt ofta hårt körda? Se bara på den här tråden som väl bör vara Autopowers överlägset största tråd någonsin? Rena rama lekstugan, män blir som barn på nytt. ;-) Länk Eller är min oro obefogad? |
|
|
Folk nämnar krisen lite då och då samtidigt som det är världens drag i bilhallarna. Ska du köpa bil så är det nu du ska göra det och inte i Mars/April när alla vill åka fin bil. Mitt tips! Förra året hittade jag en M3 DKG till bra pris men valde att vänta till våren, när våren väl kom så var allt sålt och det som fanns gick inte att pruta på. Mitt tips, KÖP NU om det känns rätt. |
|
|
tack för svaren, det man är rädd om är söndertrimmade 335. Jag köper gärna bilen nu men vill gärna hålla mig runt 200 +-5%. är det nåt spec som man borde kolla extra på? AlanO |
|
|
Re: More! "Folk nämner krisen lite då och då"... Jag önskar, verkligen, att jag kunde känna mig lika lugn och trygg som Du!! Följer Du börserna och utvecklingen??? Italien och Spanien kämpar under bilan- Grekland redan rökta. Att detta inte skulle inverka på folks vilja att köpa "onödiga" och lyxiga bilar anser jag som helt uteslutet. Blir det bara hälften så illa som det ser ut- ja då blir det verkligen tufft! Hoppas verkligen att jag har fel, men jag tvivlar.. Förlåt trådkapningen!! |
|
|
Om tillräckligt många människor oroar sig för att det ska bli kris så blir det kris. Ni måste lugna ner er. ;-) Köp när det är billigt (lågkonjunktur), sälj när det är dyrt (högkonjunktur), samma regler kan tex appliceras på börsen. |
|
|
håller med dig mats! kris är det ju alltid någonstans i världen, vi människor gör det bara djupare och svårare. Det är bättre att åka till Grekland o hämta en bil:) AlanO |
|
|
Motorstarka BMW brukar kosta att försäkra. De drar också lite mer soppa.. så de bilarna bruka sjunka snabbt i pris och många har råd att köpa men få att äga. Sen när det gäller krisen så är jag rädd för att stockbroke har rätt. Det kommer att blir tufft ett tag och drabba oss alla på olika sätt. Som tur va står Sverige väl rustat. Det kommer att krävas mycket och ta tid innan Grekland och Italien m.fl. är rätt köl igen. Hur tufft det blir i bilbranchen såg vi förra vändan, 2008. Men, den intressanta, konsekvensen blev att efterfrågan på några år gamla bilar ökade vilket tillfälligt höll uppe andrahandsvärdet. E |
|
|
Som det känns nu är 200.000:- för en svensksåld 335 coupé med M-Paket en utopi att hitta... kanske en långmilare då... ...men vem vet var konjunkturen / beg. priserna tar vägen, blir det som 2008 kommer många roliga bilar att dyka duktigt i pris :) |
|
|
Precis som Pär:an säger så kommer du inte hitta nån vettig 335 m-sport för 200tkr på länge. Om du inte hittar nån som rullat runt 20k men det känns rätt dumsnålt att köpa en sådan ;) Lägg på 40tkr så kan du säkert hitta en under vintern. |
|
|
Det blev en 645 istället, tack för att alla svar. Jag kände att 645 håller värdet bättre för mig som byter bil ungefär 2-3 ggr om året 645Ci 2004 svart panorama Auto |
|
|
Gratulerar, härlig bil det oxå :) Tror det är en betydligt mindre kundkrets på en 645 än en 335, men 645 håller nog som du säger värdet bättre bara man då hittar "rätt köpare. |
|
|
alano: grattiis! 6-serien är riktigt läcker, speciellt i svart! Tveksam till om 6-serien kommer hålla värdet bättre, men skall Du bara ha kärran några månader så kanske den trots allt är lättsåld framåt vårkanten. Om Du nu verkligen vill sälja igen... |
|
| alano: Bra val, din första V8a? :-) | |
|
tack så mycket, min första V8 och absolut inte sista. Vilket ljud, vilken kraft, jag hade aldrig trott att det var så stor skillnad |
|
|
alano: Stackars dig, du är fast ;-) Underbara motorer, förutom möjligtvis förbrukningen i stadstrafik... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.