|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
fin bil drawls, vad är det för historik på den? /Anders |
|
|
jeg hadde valgt denne... Länk ok det är en bekant till mig, men endå.. han släpper den troligt for rundt 300t.... extremt mycke bil for pengene... |
|
| Stormdk ser ut att vara fin, men jag tvekar nog lite på just den kärran med tanke på att den kommer från Italien.. Säkert inget fel på bilen, men varit med om ett andra par bilar som kom från det landet som man blev lite mörkrädd av :D | |
|
Drawls bil ser sjukt fin ut, och bra utrustad verkar den vara med.. Då var det bara en liten detalj.. Färgen. Vet inte om jag klarar av att leva med den. Hatar personligen vanlig "standard" silver som ändå silverstone är i mina ögon.. |
|
|
Nu kanske jag borde vara tyst, tråden handlar förvisso inte om mig på något sätt, haha så ber om ursäkt om någon tog illa upp :D Vill fasen köpa en så snart som möjligt, och det kommer ju troligtvis bli någon som ligger på blocket för försäljning. Vilken det blir återstår att se. |
|
|
Om man kan få den svarta för runt 300k, är det ett mycket bra pris. Drawls bil är 30-40k för dyr. mvh Marin |
|
|
Att avfärda en bil som rullat 2-3 år i italien och kostar 50k mindre än tex svensksåld känns skevt. Visst kan man ha (väl grundade) förutfattade meningar, men i slutändan är det skicket på bilen som är det viktiga, inte var den kommer ifrån. Säger inte att den för 300k är bra, men den kan vara bra, och priset är vettigt, man har ju en hel del buffert till andra bilar som också kan gå sönder precis lika mkt som en "italienbil". Kompisen var sugen på m5 touring efter ha kört min, men ville inte köpa min för att den var italienimport. Han åkte till BMW stockholm och köpte en svensksåld 5000milare för 450k. På vägen hem tändes motorlampan och bilen gick i limp home. Dåliga bränslepumpar. Sen var det lite aktiv körning och bilen lös som en julgran efter en stund. Det var fel på lite allt möjligt. Han hade den i 1½ månad och sålde den sen med stor förlust. Svensksåld bil, med vettigt miltal och full historik. Och massa problem. Min m5 (som du var sugen på via ppf) köpte jag själv i italien, av en handlare som bytte in den av första ägaren. Väljer hellre en sån bil (enägare) än en svensksåld med 5-6 ägare för 50-70000mer. Men alla är olika. Om jag skulle köpt m5 idag hade jag först kollat på den som är billigast, för att se hur skicket är. Vem vet, den kanske är jättebra? |
|
|
Dessa 2 bilar går inte att jämför riktigt då de har olika utrustningnivå. FGC*** Fahrgestellnummer WBSPV91060CT93108 Typ-Code PV91 Typ M5 (EUR) E-Baureihe E61 (M5) Baureihe 5 Bauart TOUR Lenkung LL Türen 5 Motor S85 Hubraum 5.00 Leistung 373 Antrieb HECK Getriebe MECH Farbe SILVERSTONE II METALLIC (A29) Polsterung LEDER MERINO/SCHWARZ (LKSW) Prod.-Datum 2007-03-06 Sonderausstattung Nr. Beschreibung 1CA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE 235 ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR 261 SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE 322 KOMFORTZUGANG 386 DACHRELING 4MA M MULTIFUNKTIONSSITZ FA./BEIFAHRER 4MF DYN. LEHNENBREITENVERSTELLUNG 402 PANORAMA GLASDACH 428 WARNDREIECK 430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND 431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND 464 SKISACK 470 KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX 496 SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE 5AC FERNLICHTASSISTENT 502 SCHEINWERFER-WASCHANLAGE 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 524 ADAPTIVES KURVENLICHT 6FL USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE 609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD-UP DISPLAY 644 HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 698 AREA-CODE 2 737 INTERIEURLEISTE ALU SHADOW,GEB. 8SA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG 8SP COP STEUERUNG 850 ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT 863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA 877 UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL 885 SCHWEDISCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT 9AA AUSSENHAUTSCHUTZ 999 AUFTRAGSSTEUERUNG HEA Serienausstattung Nr. Beschreibung 302 ALARMANLAGE 423 FUSSMATTEN IN VELOURS 442 GETRAENKEHALTER 459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 522 XENON-LICHT 534 KLIMAAUTOMATIK 540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG 548 KILOMETERTACHO 563 LICHTPAKET 710 M LEDERLENKRAD 760 INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE 775 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT 851 SPRACHVERSION DEUTSCH DFH*** Fahrgestellnummer WBSPV91090CT93488 Typ-Code PV91 Typ M5 (EUR) E-Baureihe E61 (M5) Baureihe 5 Bauart TOUR Lenkung LL Türen 5 Motor S85 Hubraum 5.00 Leistung 373 Antrieb HECK Getriebe MECH Farbe BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Polsterung LEDER MERINO/SCHWARZ (LKSW) Prod.-Datum 2007-06-22 Sonderausstattung Nr. Beschreibung 1CA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE 2MB M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 167 M 319 INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG 354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE 386 DACHRELING 430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND 431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND 441 RAUCHERPAKET 470 KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX 502 SCHEINWERFER-WASCHANLAGE 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 524 ADAPTIVES KURVENLICHT 609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 616 BMW ONLINE 620 SPRACHEINGABESYSTEM 633 HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. 672 CD WECHSLER 6-FACH 698 AREA-CODE 2 7ME M DRIVERS PACKAGE 737 INTERIEURLEISTE ALU SHADOW,GEB. 761 INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG 8SA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG 8SP COP STEUERUNG 845 AKUSTISCHE GURTWARNUNG 855 SPRACHVERSION ITALIENISCH 863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA 877 UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL 884 ITALIENISCH/BETRIEBSANL./SERVICEH. Serienausstattung Nr. Beschreibung 302 ALARMANLAGE 423 FUSSMATTEN IN VELOURS 442 GETRAENKEHALTER 459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 522 XENON-LICHT 534 KLIMAAUTOMATIK 540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG 548 KILOMETERTACHO 563 LICHTPAKET 710 M LEDERLENKRAD 760 INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE 775 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT |
|
|
Hade alla dagar i veckan valt en Silverstone framför en svartmet. Förutom att Silverstone är snyggare så är det ju också en unik lack som inte finns på vanliga E61 förutom möjligen någon Individualbeställd. Safirsvartmet är ju var och varannan E61... Det är möjligt drawls bil ligger något högt i pris men den ser fräsch ut och är välutrustad. Den svarta är lite magert utrustad. ___ //Ulf |
|
| Fler bilder på den svarta från Italien som länkades tidigare Länk | |
| hyr tar man reda på om en bil är Italien/Tysk/litauen ect import? Bilprovinnigen.se eller?? | |
|
syns i specifikationen bland annat, kod 884 jmf med 885 på den svensksålda. Den italienska saknar Head Up vilket jag tycker är ett "måste" på en M5. Sen håller jag med Programmer/Ulf om Silverstone som dessutom tycker jag är den snyggaste färgen på M5. Hade en kort tid en Silverstone M5 Sedan med full Hartgeutrustning och den var sjukt snygg. /Anders |
|
|
Visst HUD är en kul sak, men ska man avfärda en bil som saknar just den detaljen och samtidigt är 30-40k billigare? Jag hade HUD på min bil, men det är absolut en pryl som jag kan leva utan. |
|
|
du har förstås helt rätt i sak där Marin, dock tycker jag det är ett "måste" på en M5 men allt är förstås en prisfråga i slutet. Den får ju inte kosta vad som helst. Hade HU på min förra F11 535d och använde den nog inte ärligt talat så mycket. Har det inte på min X5a nu och har inte saknat. /Anders |
|
|
Tycker priset på min är bra om man skall jämföra utr nivå på dom andra, samt att jag tycker den är i ett väldigt bra skick! Och en svensksåld står högre i mina ögon den dagen man skall byta eller sälja till en firma.. Tycker silverstone är riktig snygg och lätt skött färg! Svart är den sista färgen jag skulle välja varenda liten tvätt repa och sten skott syns jätte väl.. En annan viktig sak som skall vara i dom är hifi pro anser jag, och avtagbart drag ;) |
|
| Är det någon som tittat på den som står på Bavaria i Vällingby? Vet inte om det är ljuset som spelar ett spratt med kameran, men ser inte höger bakdörr väldigt omlackad ut? Länk | |
|
antar du menar vänster bakdörr Lloydan för höger ser man ju inte :-) men tror det är ljuset, men framförallt saknar den rails och en E61 utan rails ser bara löjlig ut tycker jag. /Anders |
|
|
Vilket prisras det verkar ha varit på dessa bilar i år? Jag hämtade en E61 -2008 i Tyskland i Februari och sålde den en månad senare för 510´ (via bilfirma) Den var likvärdig de ni länkar till dock på 4000 mil. Men ändå nästan 200´ under året?? Det kan väl knappast fortsätta i samma takt under kommande år? |
|
|
510´ för en M5-a i mars torde vara ett ruggigt bra pris som du fick då Philipbr, grattis! /Anders |
|
|
Dom har tappat extremt mycket under 2011. I mars var det väldigt få M5T som annonserats för under 400' och de de flesta på Blocket låg nog kring 450'. Det var ju faktiskt så att i början på 2011 när dom började närma sig 400' så tyckte de flesta att nu har dom skjunkit rejält och det börjar bli köpläge. Man kunde i feb-mars se på mobile.de hur många M5T prissänktes 3-4' € på kort tid och det gick att hitta fina Premium Selection för srtax över 40' €, bilar som bara någon månad tidigare legat på 45-47' €. Jag var nära att köpa en M5T för en bit över 400' och det är man väl idag glad att man inte gjorde samtidigt så har väl den 550iAT jag köpte istället tappat en hel del den också. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.