AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
22.366

Köp av M5 touring E61

Sida 2 av 4
fin bil drawls, vad är det för historik på den?

/Anders
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
jeg hadde valgt denne...
Länk
ok det är en bekant till mig, men endå.. han släpper den troligt for rundt 300t.... extremt mycke bil for pengene...
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Stormdk ser ut att vara fin, men jag tvekar nog lite på just den kärran med tanke på att den kommer från Italien.. Säkert inget fel på bilen, men varit med om ett andra par bilar som kom från det landet som man blev lite mörkrädd av :D
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Drawls bil ser sjukt fin ut, och bra utrustad verkar den vara med..

Då var det bara en liten detalj..
Färgen. Vet inte om jag klarar av att leva med den. Hatar personligen vanlig "standard" silver som ändå silverstone är i mina ögon..
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Nu kanske jag borde vara tyst, tråden handlar förvisso inte om mig på något sätt, haha så ber om ursäkt om någon tog illa upp :D

Vill fasen köpa en så snart som möjligt, och det kommer ju troligtvis bli någon som ligger på blocket för försäljning. Vilken det blir återstår att se.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Om man kan få den svarta för runt 300k, är det ett mycket bra pris.
Drawls bil är 30-40k för dyr.
mvh
Marin
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Att avfärda en bil som rullat 2-3 år i italien och kostar 50k mindre än tex svensksåld känns skevt. Visst kan man ha (väl grundade) förutfattade meningar, men i slutändan är det skicket på bilen som är det viktiga, inte var den kommer ifrån. Säger inte att den för 300k är bra, men den kan vara bra, och priset är vettigt, man har ju en hel del buffert till andra bilar som också kan gå sönder precis lika mkt som en "italienbil".
Kompisen var sugen på m5 touring efter ha kört min, men ville inte köpa min för att den var italienimport. Han åkte till BMW stockholm och köpte en svensksåld 5000milare för 450k. På vägen hem tändes motorlampan och bilen gick i limp home. Dåliga bränslepumpar. Sen var det lite aktiv körning och bilen lös som en julgran efter en stund. Det var fel på lite allt möjligt. Han hade den i 1½ månad och sålde den sen med stor förlust. Svensksåld bil, med vettigt miltal och full historik. Och massa problem.

Min m5 (som du var sugen på via ppf) köpte jag själv i italien, av en handlare som bytte in den av första ägaren. Väljer hellre en sån bil (enägare) än en svensksåld med 5-6 ägare för 50-70000mer. Men alla är olika. Om jag skulle köpt m5 idag hade jag först kollat på den som är billigast, för att se hur skicket är. Vem vet, den kanske är jättebra?
We
31
Weissach
BMW M5 E61 Touring -07
Dessa 2 bilar går inte att jämför riktigt då de har olika utrustningnivå.

FGC***
Fahrgestellnummer WBSPV91060CT93108

Typ-Code PV91
Typ M5 (EUR)
E-Baureihe E61 (M5)
Baureihe 5
Bauart TOUR
Lenkung LL
Türen 5
Motor S85
Hubraum 5.00
Leistung 373
Antrieb HECK
Getriebe MECH
Farbe SILVERSTONE II METALLIC (A29)
Polsterung LEDER MERINO/SCHWARZ (LKSW)
Prod.-Datum 2007-03-06
Sonderausstattung
Nr. Beschreibung
1CA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE
235 ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR
261 SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE
322 KOMFORTZUGANG
386 DACHRELING
4MA M MULTIFUNKTIONSSITZ FA./BEIFAHRER
4MF DYN. LEHNENBREITENVERSTELLUNG
402 PANORAMA GLASDACH
428 WARNDREIECK
430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND
431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND
464 SKISACK
470 KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX
496 SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE
5AC FERNLICHTASSISTENT
502 SCHEINWERFER-WASCHANLAGE
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
524 ADAPTIVES KURVENLICHT
6FL USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE
609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL
610 HEAD-UP DISPLAY
644 HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS.
677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL
698 AREA-CODE 2
737 INTERIEURLEISTE ALU SHADOW,GEB.
8SA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG
8SP COP STEUERUNG
850 ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT
863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA
877 UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL
885 SCHWEDISCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT
9AA AUSSENHAUTSCHUTZ
999 AUFTRAGSSTEUERUNG HEA
Serienausstattung
Nr. Beschreibung
302 ALARMANLAGE
423 FUSSMATTEN IN VELOURS
442 GETRAENKEHALTER
459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY
494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
522 XENON-LICHT
534 KLIMAAUTOMATIK
540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
548 KILOMETERTACHO
563 LICHTPAKET
710 M LEDERLENKRAD
760 INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE
775 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT
851 SPRACHVERSION DEUTSCH

DFH***

Fahrgestellnummer WBSPV91090CT93488
Typ-Code PV91
Typ M5 (EUR)
E-Baureihe E61 (M5)
Baureihe 5
Bauart TOUR
Lenkung LL
Türen 5
Motor S85
Hubraum 5.00
Leistung 373
Antrieb HECK
Getriebe MECH
Farbe BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Polsterung LEDER MERINO/SCHWARZ (LKSW)
Prod.-Datum 2007-06-22
Sonderausstattung
Nr. Beschreibung
1CA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE
2MB M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 167 M
319 INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG
354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE
386 DACHRELING
430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND
431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND
441 RAUCHERPAKET
470 KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX
502 SCHEINWERFER-WASCHANLAGE
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
524 ADAPTIVES KURVENLICHT
609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL
612 BMW ASSIST
616 BMW ONLINE
620 SPRACHEINGABESYSTEM
633 HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH.
672 CD WECHSLER 6-FACH
698 AREA-CODE 2
7ME M DRIVERS PACKAGE
737 INTERIEURLEISTE ALU SHADOW,GEB.
761 INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG
8SA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG
8SP COP STEUERUNG
845 AKUSTISCHE GURTWARNUNG
855 SPRACHVERSION ITALIENISCH
863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA
877 UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL
884 ITALIENISCH/BETRIEBSANL./SERVICEH.
Serienausstattung
Nr. Beschreibung
302 ALARMANLAGE
423 FUSSMATTEN IN VELOURS
442 GETRAENKEHALTER
459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY
494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
522 XENON-LICHT
534 KLIMAAUTOMATIK
540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
548 KILOMETERTACHO
563 LICHTPAKET
710 M LEDERLENKRAD
760 INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE
775 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hade alla dagar i veckan valt en Silverstone framför en svartmet. Förutom att Silverstone är snyggare så är det ju också en unik lack som inte finns på vanliga E61 förutom möjligen någon Individualbeställd. Safirsvartmet är ju var och varannan E61...

Det är möjligt drawls bil ligger något högt i pris men den ser fräsch ut och är välutrustad. Den svarta är lite magert utrustad.

___
//Ulf
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Fler bilder på den svarta från Italien som länkades tidigare Länk
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
hyr tar man reda på om en bil är Italien/Tysk/litauen ect import? Bilprovinnigen.se eller??
syns i specifikationen bland annat, kod 884 jmf med 885 på den svensksålda. Den italienska saknar Head Up vilket jag tycker är ett "måste" på en M5. Sen håller jag med Programmer/Ulf om Silverstone som dessutom tycker jag är den snyggaste färgen på M5. Hade en kort tid en Silverstone M5 Sedan med full Hartgeutrustning och den var sjukt snygg.

/Anders
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Visst HUD är en kul sak, men ska man avfärda en bil som saknar just den detaljen och samtidigt är 30-40k billigare?
Jag hade HUD på min bil, men det är absolut en pryl som jag kan leva utan.

du har förstås helt rätt i sak där Marin, dock tycker jag det är ett "måste" på en M5 men allt är förstås en prisfråga i slutet. Den får ju inte kosta vad som helst. Hade HU på min förra F11 535d och använde den nog inte ärligt talat så mycket. Har det inte på min X5a nu och har inte saknat.

/Anders
Tycker priset på min är bra om man skall jämföra utr nivå på dom andra, samt att jag tycker den är i ett väldigt bra skick! Och en svensksåld står högre i mina ögon den dagen man skall byta eller sälja till en firma..

Tycker silverstone är riktig snygg och lätt skött färg! Svart är den sista färgen jag skulle välja varenda liten tvätt repa och sten skott syns jätte väl..

En annan viktig sak som skall vara i dom är hifi pro anser jag, och avtagbart drag ;)

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Är det någon som tittat på den som står på Bavaria i Vällingby? Vet inte om det är ljuset som spelar ett spratt med kameran, men ser inte höger bakdörr väldigt omlackad ut? Länk
antar du menar vänster bakdörr Lloydan för höger ser man ju inte :-) men tror det är ljuset, men framförallt saknar den rails och en E61 utan rails ser bara löjlig ut tycker jag.

/Anders
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Vilket prisras det verkar ha varit på dessa bilar i år? Jag hämtade en E61 -2008 i Tyskland i Februari och sålde den en månad senare för 510´ (via bilfirma) Den var likvärdig de ni länkar till dock på 4000 mil. Men ändå nästan 200´ under året??
Det kan väl knappast fortsätta i samma takt under kommande år?
510´ för en M5-a i mars torde vara ett ruggigt bra pris som du fick då Philipbr, grattis!

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Dom har tappat extremt mycket under 2011. I mars var det väldigt få M5T som annonserats för under 400' och de de flesta på Blocket låg nog kring 450'. Det var ju faktiskt så att i början på 2011 när dom började närma sig 400' så tyckte de flesta att nu har dom skjunkit rejält och det börjar bli köpläge. Man kunde i feb-mars se på mobile.de hur många M5T prissänktes 3-4' € på kort tid och det gick att hitta fina Premium Selection för srtax över 40' €, bilar som bara någon månad tidigare legat på 45-47' €.

Jag var nära att köpa en M5T för en bit över 400' och det är man väl idag glad att man inte gjorde samtidigt så har väl den 550iAT jag köpte istället tappat en hel del den också.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.