AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
22.355

Köp av M5 touring E61

Sida 1 av 4
Letar M5 e61 och har hittat några importbilar som verkar ok hos nedanstående firmor.

Är det någon som har erfarenhet utav någon av dessa firmorna eller hört andras reaktioner kring firmorna.

Någon av er kanske rent utav varit och kollat in någon av nedanstående bilar?

World Auto
Länk

Bilexperten Helsingborg
Länk

Solid Cars
Länk
Jag bor i Helsingborg och skulle kunna svänga förbi bilexperten och slå ett öga på den. Får se ifall jag har tid nu i veckan..
den i Helsingborg framförallt tycker jag är sjukt dyr. den sista verkar bäst men 13000 mil på en M5-a? uff kan bli dyrt att äga!

/Anders
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Viktigt är att kolla historiken på dessa, de är långmilade, nyimporterade (2 av dem iaf), de säljs av mindre firmor. Jag hade hellre lagt till 50k och försökt pruta ner den på Bavaria vällingby till 400k. Även om jag i dagsläget inte hade betalat mer än 350k för ett fint Svensksålt exemplar. :-/
Ser jag fel, eller har bilen hos World Auto den lilla navin? Det måste i så fall vara snudd på helt unikt för en M5 :0
We
31
Weissach
BMW M5 E61 Touring -07
Du ser rätt.

606 NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS

sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Jag hade inte köpt någon av dessa bilar, enbart grundat på ren magkänsla... Och en M5 med "lilla" navigationen känns minst sagt futtigt...
Skall man betala dom summorna för en bil och framförallt en M5 då hade jag börjat spana söderut eller på respekterade/etablerade firmor.
Skulle nog inte ens köpt en vinterbil på World Auto eller Solid Cars. I mina ögon låter det skojare låååång väg :) Men visst jag kan ha fel.

/andreas.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Den i Helsingborg ser ut att ha en ganska tilltygad front, en stor repa på högra hörnet och det ser ut att vara en hel del stenskott.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
M5 Touring är väldigt lockande, leker med tanken att ersätta min 330 E91 mot en. Priserna har minst sagt gått ner på senare tid, men ändå verkar de väldigt svårsålda, de skall med andra ord antagligen ner mer i pris.
Vad tycker ni en importerad 10.000-milare skall ner i för att den skall säljas? Under 300' för 350' verkar de inte bli sålda för?
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Det verkar som om bilen på World Auto har M6-kopior Länk

De skall väl vara mörka inne i fälgen som dessa? Länk eller så är de omlackade.
Tittade på den i Helsingborg idag. Extremt mycket stenskott och en sunkig förarstol är det direkt negativa jag kan säga. Kollen i serviceboken vart positiv, servad på två olika firmor, Bmw i Amsterdam sista halvan och den första minns jag ej. Så bilen har alltså ursprungsland Holland. Kunde inte se några direkta bucklor alá parkering på den dock vart bakkofångaren lite lite intryckt på ett ställe centimeterstort ungefär. Provkörde aldrig den utan startades kall i hallen med resultat bra enligt mina öron :P Lite småljud som sedan försvann allt eftersom den blev ljummen. Men så är det med alla m-motorer mer eller mindre! Där har du ett litet första intryck i alla fall, givetvis måste man testa den ordentligt samt se den utomhus eller iaf från bättre vinklar i hallen då den stod rätt tätt "packad" så att säga.
Twinsturbo: tack för hjälpen. I nuläget känns det som att ingen av bilarna är klockren men den på solid cars lockar mest. Hur tror ni att prisbilden kommer ändras under nästa år?
prisbilden kommer ev. att sjunka ytterligare, kanske inte så mkt man tror då den nu är dödsäsong för dessa bilar och priserna brukar kvickna till lite igen på våren som kanske kompenserar ett prisfall under vintern delvis. Bilarna är dock ett halvår äldre om ett halvår vilket i sig ger normalt prisfall och dessa bilar lite ytterligare prisfall genom ett allt mindre skara köpare mht till ex vis bensinpriserna och ägarkostnaderna. Alltid läge för att pruta på dessa bilar!

/Anders
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Testkörde den hos World Auto igår..

Riktigt fin bil till skick och körkänsla. Vart själv riktigt sugen på den, men verkar lite glest utrustad, eller vad tycker ni? är det "värt" att slå till?

Relativt nybytt koppling på den också. Tror det var 800-1000mil sen den byttes på Bmw i Nacka..
Inbillar jag mig eller ser den hos World Auto "sänkt" ut bak?
Tycker bakvagnen ser ngt lägre ut än framvagnen på huvudbilden där man ser bilen från sidan.
..eller är det en synvilla?
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Tänkte på det också när jag såg bilderna på annonsen, så kollade upp det när den provkördes. Inget som märktes av i verkligheten iallafall.
We
31
Weissach
BMW M5 E61 Touring -07
Fahrgestellnummer WBSPV91020CT93459

Typ-Code PV91

Typ M5 (EUR)

E-Baureihe E61 (M5)

Baureihe 5

Bauart TOUR

Lenkung LL

Türen 5

Motor S85

Hubraum 5.00

Leistung 373

Antrieb HECK

Getriebe MECH

Farbe SPACEGRAU METALLIC (A52)

Polsterung LEDER MERINO/SCHWARZ (LKSW)

Prod.-Datum 2007-06-15

Sonderausstattung
Nr. Beschreibung
1CA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE

2MB M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 167 M

320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL

386 DACHRELING

428 WARNDREIECK

430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND

431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND

488 LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER

493 ABLAGENPAKET

502 SCHEINWERFER-WASCHANLAGE

524 ADAPTIVES KURVENLICHT

6FL USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE

606 NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS

610 HEAD-UP DISPLAY

644 HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS.

676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM

698 AREA-CODE 2

7ME M DRIVERS PACKAGE

737 INTERIEURLEISTE ALU SHADOW,GEB.

8SA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG

8SP COP STEUERUNG

801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG

863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA

879 DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT

Serienausstattung
Nr. Beschreibung
302 ALARMANLAGE

423 FUSSMATTEN IN VELOURS

442 GETRAENKEHALTER

459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY

494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER

522 XENON-LICHT

534 KLIMAAUTOMATIK

540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG

548 KILOMETERTACHO

563 LICHTPAKET

710 M LEDERLENKRAD

760 INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE

775 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT

851 SPRACHVERSION DEUTSCH

Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Tack Weissach!
tycker också bilen på Worldauto är lite barskrapad på utrustningslistan för att vara en M5T, sen kan det vara värt att veta att bolaget är i princip nybildat i juni 2011. Du måste kolla historiken väldigt noga på bilen då den är även nyligen importerad. Som Mistafrizz skriver, billigt är inte alltid bäst och inte säkert det blir billigast i längden. Historik är A och O på framförallt en sån här bil.

/Anders
Fu
34
FugitivE
BMW 1M -11
Fullstämplad bok var det iallafall och alltid servad på en och samma auktoriserad bmw verkstad enligt boken.

Bmw i Nacka bekräftade även milen.

Men självklart man kan väl aldrig vara helt säker.

vi får se hur det blir med det hela. Fin är den iallafall och känns betydligt mycket bättre än en m5 sedan som jag testkörde i somras med "bara 4k" på mätaren.

Tänkte på en sak, någon som vet hur svårt det är att montera pdc plus kodning? eller snarare vad det kan kosta om det ens är möjligt.. bak främst på en sådan här bil.

Köp min med pdc istället? =) Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.