|
|
|
|---|---|
|
jo jag undrar lite..325e, vad är det för motor i den ? vad är en ETA motor, sitter det en sån i 325e? dom skall ju tydligen vara bra vid överladdning.. sen undrar jag lite över svänghjulet! kan man förstöra ett svänghjul som man kan förstöra lamellerna och tryckplattan? måste man uppgradera svänghjulet om man byter till kraftigare lameller och tryckplatta för att klara effektuttaget? när man lättar ett svänghjul, byter man ut det mot ett likadant fast i ett lättare material ? nu blev detta lite långt, men men :) | |
|
ETA är efter vad jag förstått en viss sexa (2,7 liter?)med rätt låg kompression, därav lämpligheten för överladdning. Sök på forumet så hittar du bland mycket annat ett väldigt uttömmande svar från, om jag minns rätt, ILiveToRide. Det lättaste är väl att svarva av svänghjulet önskat antal kilon. Hur menar du att det skulle ta stryk? |
|
|
tjena! vad jag menar med att svänghjulet skulle kunna ta stryk är att om man misshandlar kopplingen så tar ju lameller och tryckplatta stryk, tar svänghjulet ochså stryk om t.ex. lamellerna tar stryk ? |
|
|
Allt kan hända, men oftast klarar svänghjulet av det mesta. Det som isf kan inträffa är att det går varmt och blåneras eller att man får grova repor i svänghjulet. Och om det inträffar så åker man på renovering eller att byta mot bättre beg MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
| ok, tackar för informationen ! | |
| Min koppling tog slut så den slira ordentligt. Det blev så varmt att ytlagret på svänghjulet smälte. Så visst så går att förstöra ett svänghjul om man misshandlar kopplingen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.