|
|
|
|---|---|
|
Någon som fått problem med att gasen hängt sig efter Kickdown. Min dotters pojkvän körde min bil på motorväg och gjorde om omkörning. Gasen fastnade då i maxläge, efter vissa problem kunde hans stanna, men då hade bl.a. turbon förstörts. Någon med liknade problem | |
|
efter vissa problem? Är det inte bara att stänga av med nyckel eller på knappen? Läskigt med gashäng på automat |
|
|
Fungerade inte med start knappen. Eftersom bilen gasade max. Bromsade max både med fotbroms och handbroms. Lyckades få lådan i neutrallägen. |
|
|
Någon aning om det var elektroniskt (motorstyrningen... ) eller mekaniskt - (pedalen fastnat i mattan eller liknande)? Skönt att ingen skadades! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Man måste hålla in start/stoppknappen för att nödstoppa. | |
|
Kollat så att golvmattan sitter som den ska? I de flesta fallen där jag har hört folk säga att de upplevt gashäng så har det varit att mattan satt sig och gaspedalen inte kunnat gå tillbaka. Händer ofta dom som har 2-3 golvmattor på varandra som ligger och glider lite hur som helst. |
|
|
Enligt verkstaden var det ett elektroniskt fel. Men vad det var har jag inte fått reda på. Berodde inte på matta eller något sådant vanligt. När vi hämtade bilen skulle vi få reda på vad som hänt. men vi fick bara skadeanmälan. Jag har varit i kontakt med BMW Sverige. Någon som haft liknande problem? |
|
|
Tack, hoppas jag slipper detta igen.Hålla in startknappen. Någon som haft eller känner till någon med samma problem? |
|
| Låter helt vansinnigt, gå på BMW Sverige hårt, pressen om du inte blir nöjd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.