|
|
|
|---|---|
|
Fick felmedelande #05 Belt tensioner ignition circuit, Drivers side. Vad är felet? Kabel under stolen? | |
| Hittade en grym guide: Länk | |
|
Är detta rätt reparationssats? Hittade ett kitt på Schmiedmann Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja det ska vara rätt sats tom 09/98, from -99 är det en annan sats. Lättast är att lyfta ur hela stolen. se min blogg 2006-09-24 ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok tackar Hasso. Ser lätt ut, bara jobbigt att få ut stolen. Borde ju vara kabeln mot golvet som det är brott i då det bara är den delen som rör sig. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja det brukar vara i den stora kontakten som problemet oftast ligger , den nya satsen blir en bypass med egen kontakt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jasså man kopplar förbi den stora klumpen. Men vad tusan.. Känns ju som det borde gå att få ordning på en glappande kontakt utan att behöva betala 400kr för nya kablar? Får se hur jag gör. | |
|
Tog mig 4 månader innan jag orkade riva ur förarstolen och mäta men hittade inga kabelbrott i kablarna. Mätte iof aldrig när kablarna satt ihopp i stora kontakten.. Men från bältessträckaren & golvet till respektive sida på stora kontakten var samtliga kablar ok. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.