AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.452

Eftermontera cd-växlar kabel

160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Hejsan,
Köpte mig ett jättefint DICE Media bridge kit med bluetooth, ipod inkoppling, speciell docka til iphonen och skulle glatt gjenomföraden "jättelätta" installationen igår efter att ha bytt däck då jag till min stora förtvivelse ser att där inte ligger någon cd-växlar kabel till vänster i bagaget och väntar såsom förklarat i alla videos på you tube och bilder i forum på internett. Bittert står jag och ser på grejorna för ett par tusen som jag dessutom förtullat från usa. blä.
Men man kan ju inte slänga skiten utan får ju göra ett tappert försök på att fixa detta ändå.

Så då är frågan, kan man eftermontera en cd-växlar kabel?
Jag hittade här:Länk. kabeln. Som jag ser det kunde jag bara kopplat in den korta versionen bakpå stereon och koppla in?
Men jag får en misstanke om att det inte är så enkelt?

Jag är jättetacksam för all hjälp.

Ja jag har läst och sökt på e46fanatics.com utan att bli klokare.

Bilen är en 325 cab 2003/04 med business cd stereo.

Med vänliga hälsningar Daniel
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Själva dragningen av kabeln verkar relativt enkel.
Jag var precis hos bmw i oslo och diskuterade saken med reservdelssäljaren och en mycket hjälpsam elektriker utan att helt få saker och ting på plats.

Jag beställde en ny cd-växlar kabel som var kort. Denna kopplas på baksidan så drar jag den in i handskfacket. Då slipper jag dra kabeln tillbaks till bagaget för att sen dra en ny kabel fram.

Men till cd-växlaren / mediabridgen skall det kopplas två kablar. En ljud kabel (Den som jag beställt som kopplas in i baksidan av stereon) och en ström + kommunikationskabel som är en trepins kabel. Sistnämnda sade elektrikern att man kan få tag i överallt på bilen. Men då jag inte är bilelektriker utan bara en enkel skrivbordsingenjör så behöver jag lite mer specifik information.
Stämmer detta?
Kan jag få lite råd?

Tack/Daniel
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Detta funkade. Køpte en kort cd-væxlar kabel och en kabel med +12v, tændning, jord och ibus som jag kopplade på de befintliga kablarna på baksidan av stereon. Enkel installation.
Jag drog allt ner bakom handskfacket.

Sen att mediabridgen klyddar lite ær ju en annan grej...
Ibland kan man vælja den på mode och ibland ær den inte dær. Ska updatera firmwaren så får vi se om det hjælper.

/Daniel
Ma
3
MarkusMach1
330ci 2004
520i 1994
Hej!

Jag har precis också köpt BSW iPhone integration med askkoppsdockan. Jag läste mig till att det bara är amerikasålda BMW som levereras med kablarna i bagaget förinstallerade. Således köpte jag den långa cd-växlarkabeln, men även jag saknar kabeln med de tre ledningarna i..

Kan någon som gjort detta delge mig artikelnummer på de kablar man behöver? Någon bild kanske skulle hjälpa också.

Tack på förhand :) // Markus
Pa
18
Padde_Malm
BMW M3 E46 Cab -02
MarkusMach1 kolla översta inlägget Däni gjorde och klicka på länken som finns med där.
Den rödmarkerade "förbindelse kabel CD-växlare" är det han hittat till sin bil.
Där står även artikelnummer på kabeln.
Är du osäker så vänta på Däni att ge svar om jag uppger fel uppgifter, eller spring inom din BMW återförsäljare och fråga dem om detta är den rätta kabeln, så är det bara att beställa när du ändå är där.
Ma
3
MarkusMach1
330ci 2004
520i 1994
Hej!

Tack för svaret! Men jag köpte den långa kabeln (nr 1 i bilden från realOEM) samtidigt som jag beställde BSW/Dice integrationspaketet. Det jag är fundersam över är kabeln med tre ledningar i, för min långa kabel saknar den med tre ledningar i. Finns den också med på bilden i länken, eller är det en annan "lång" kabel som innehåller både 6 och 3 ledningar?

Jag har frågat på min närmaste BMW-återförsäljare men de visste inte vad jag pratade om.
Ma
3
MarkusMach1
330ci 2004
520i 1994
Hej :)

Jag ber om ursäkt, men jag får inte ihop detta riktigt. Jag är ingen bilelektriker heller vilket inte gör saken bättre..

Den korta kabeln, nr 2 enligt tidigare länk, var ska den kopplas in mer än i Dice-kabeln? Den långa, nr 1, passar bakom huvudenheten och dras till bagagerummet, det är jag med på. Men var sätter jag den andra änden av den korta kabeln? Är det den som är strömförsörjningen?ska det finnas någon kontakt att koppla in den på bak i bilen? Min när,mste BMW-verkstad har ingen erfarenhet på området..

Det vore väldigt snällt om någon kunde knuffa in mig på rätt spår.. 

Med vänlig hälsning // Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.