AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.892

Skillnad på m3 e46 coupe och cab.

Skulle gärna höra lite om skillnaderna i väghållning på dessa modeller. Har tänkt att köra lite på banträffar och undrar om det är stor skillnad i hur dom uppför sig :)

Macke
Jag vet inte exakt hur skillnaden upplevs, men som du säkert redan vet, så måste hardtoppen sitta på vid bankörning om du väljer cab. Eller, visst är det så?
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Hej! Jag har själv ägt en M3 e46 cab i 4 år och även kört en del bana med den och det funkar alldeles utmärkt.
Väghållningsmässigt vet jag inte hur mycket det skiljer men man märker rätt tydligt att caben inte alls är lika vridstyv som coupéerna.

BMW SC har krav på hardtop men på det flesta andra banträffar är det inget krav.

Tyvärr är caben rätt mycket tyngre också och det gör ju inte saken bättre om ska jaga snabbast varvtider men det är inget som förtar körglädjen.

Jag tycker dock att en M3 cab är en utmärkt kompromiss. Man kan köra bana en hel dag utan problem och sen när det är dags att bege sig hem är det bara till att fälla ner taket och glida iväg mot närmsta glasskiosk! Helt underbart.

Vänligen
Fabio

Tackar, då gäller det att hitta en cab med hardtop om det blir en sån då. Vet fortfarande inte om jag vill ha en cab eller coupe. Älskar när det svänger :)

Macke
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Ska du köra bana mer frekvent så borde coupen vara det givna valet. Caben är tyngre och mindre vridstyv och det märks tydligt tycker jag, har åkt en del varv med båda bilarna.
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Cab köper man när man känner att man liksom vill ha det :)

Hade jag tvekat hade jag tagit coupe direkt..

Jg ville ha en cab, så jag tittade inte på en ända coupe :))
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Trevligt med ytterligare en M3 Cab e46 i stan,Patrik.E.....:)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.