|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Nu verkar äntligen byggbilen (Toyota Corolla kombi -96) ha dött. Alltså dags att köpa en ny :) Hade en Z3M coupe tidigare, underbar bil, men lite.. spännande på halt väglag. Hittade denna: Länk! Synpunkter? Eller en Z4a? Finns tex denna Länk! Synpunkter? Eller skall man köpa en roadster med hardtop? Hur ombonad är hardtopen? Vad kostar en hardtop (ny eller begagnad)? Det är ju trevligt med cab på sommaren, men jag antar att coupen är styvare? Hur är skillnaden på 3.0 och M (Z4)? Jag har hört mycket trevligt om 3.0 motorn. Många problem, men för en gångs skull trevliga sådana :) / Fredrik | |
|
Hej! Jag var och tittade på den z3:a för ett tag sen. Inget att ha enligt min mening. Klarlacksläpp samt lacksprickor i fronten. samt lite annat som störde mig. det är min uppfattning om bilen du kanske inte är lika petig. MVH Martin |
|
|
Hardtop brukar gå för 5-6 tkr på blocket. Man får inte glömma att bilen antingen måste vara förberedd för dem eller se till att man får med det kitet. Men de bilar som har hardtop är obetydligt dyrare så det är väl bättre att köpa med det direkt oftast. |
|
|
Hejsan Kan ge dig en subjektiv åsikt;) Har en Z4 coupe, 3.0si som jag tycker är en grymt härlig bil. Motorn har kraft så det räcker för mig iaf, trycker man på lite vill den bara fortsätta att dra. Funkar bra att köra på vintern också. Har dock inte kört Z4M men vad jag läst mig till så har M:en ännu mer drag (uppenbarligen) och har mer en karakteristik av banbil medan 3.0:an har mer komfort. Om du är intresserad av en grå, svensksåld Z4 coupe med 5200 mil på mätaren så är du välkommen att höra av dig till mig (ska byta till en kombi:(). Min bil är i bra skick och har det mesta i utrustningsväg (navi, CD-växlare, svart skinn mm). Har bilder som jag kan skicka. Mvh Olof |
|
|
Såg att jag missade att frågan gällde en z4 - sorry... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.