|
|
|
|---|---|
|
hej någon mer som såg en mycket billig x5 35D 2010 aplinvit på blocket igår? hade kontakt med säljaren och skulle köpa bilen. han tar då bort annonsen som han sa och sen är okontaktbar :) finns mycke skumt på blocket! | |
|
låter som nån kompis som skämtat inför en födelsedag? /Anders |
|
| Vad kostade den då? | |
| skulle få köpa den för 320 2500 mil import som flyttgods från tyskland, mer eller mindre fullutrustad PS2 med mera. var bra för att de var sant, bodde dessutom i samma stad;) | |
| Lät som sagt lite för bra för att vara sant... :) | |
| Händer lite titt som tätt faktiskt. För ca sex månader sedan blev jag eld och lågor över en liknande deal på en X5 som jag och kompisen ringde som galningar på. Eftersom vi inte fick svar började vi forska fram alt nummer och kom till slut fram till en bilsäljare som "förklarade" att någon hackat deras lösenord på Blocket och gått in och toksänkt priserna på deras exklusiva objekt. Är inte så säker på att det var trovärdigt men jag var ganska lack efter allt ringande så jag bara sket i det. Kanske någon skruvad form av "marknadsföring". Inte lätt att veta vad som rör sig i huvudet på desperata bilförsäljare? | |
|
Läste om en annan variant som går ut på ett lågt pris och när folk ringer långt ifrån ber dom att sätta in handpenning för att hålla bilen/maskinen/båten åt dej som ringer. Hela upplägget spricker om du bor runt hörnet o vill komma o kolla, för objektet finns inte i verkligheten!! |
|
| gnisten83: Jösses! | |
|
Vanlig variant för bluffmakare så var försiktig med förskott |
|
| ja han var allmänt uppstressad, konkurs osv... nämde även om jag kunde lägga handpenning, jag började skratta i luren och undra vad han höll på med, och bad om träff dagen efter för att se bilen då det var samma ort. sen blev de tyst. | |
|
Krusaren, det lät som en BLUFF! |
|
| haha ja.. | |
|
Inte så himla dyr den här heller... Länk |
|
| Men det är nog en bluff som gnisten83 berättar om lite längre upp i tråden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.