|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 320iA -01 vägrar starta och problemet verkar vara identiskt med youtube-klippet "E46 won't start 1" Länk någon som har en lösning på problemet? Tack | |
|
Kompletterande info: inga felkoder vid avläsning, batteriet är fulladdat, den är inte sur (ej fuktiga tändstift), inga trasiga säkringar |
|
|
Så där gjorde min oxå när bränslepumpen gått sönder. Ta upp baksätet och knacka med något på pumpen så kanske kolen i motorn lägger sig rätt igen. Dem kan hänga sig när dem blivit nött. Får du igång bilen då så bör du byta pump ganska snart. |
|
|
Jag hade liknande problem men endast när det var kallt ute. Bytte först bränslepump utan förbättring och sedan relä till dme och även relä till bränslepump. Sedan funkade det igen. Så mitt tips är som innan sagt bränslepump men sedan reläerna (kostar 100 för båda). Att det tog lång tid att hitta och bytt en del annat undertiden är läropengar... Jag såg att du bor i skåne och jag med (mellan lund och malmö). Tänkte mest på att jag har en fungerande bränslepump liggande som du kan testa med. |
|
|
Har samma problem på min 318 -99, men för mej fladdrar varvräknaren och de klickar från nått relä bakom handsfacket. Har fått för mej att den inte vill starta när det är blött ute. kan de vara samma problem med bränslepumpen?? |
|
| Att varvet hoppar kan ju va ett tecken på undermåligt bränsletryck. | |
| Jeppe, jag hörde att mest troligt är din bränslepump körd, men försök kolla upp det först :) | |
| Tack för alla tips, trasig bränslepump var orsaken till problemet. | |
|
men varvräknaren hoppar när man vrider nycken till läge 2 och bilen är avstängd ska kolla upp bränslepumpen och hoppas på att de är den! MVH |
|
|
Har liknande problem på min 318I -02. Torra stift men får soppa fram till spridarna, är det troligtvist pumpen iallafall?? Tacksam om nån har nåt tips! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.