|
|
|
|---|---|
|
eller måste man köpa nytt och i så fall vilka grejer behöver man inhandla? mågon med sprängskiss så jag kan se i detalj. | |
| går göra rent, men inte värt det enligt mig.. sprängskiss hittar du på realoem googla.. och alla delar på schmiedmann.se .. jag funderar på att byta min också men jag vill ha med vinterutförande, någon som vet var det går att köpa? (snor tråden lite) | |
|
Håller med där, har man inte den isolerade varianten och kör på vintern så skulle jag byta i stället och sen underhålla den sen eftersom i så fall. Tyvärr är inte heller den isolerade tillräckligt bra när det är riktigt kallt ute så att täcka njurarna med nåt är att rekommendera då. Bmw själva säljer dessa. Sen kanske även schmiedmann har? |
|
|
Hur misstänker man att det är problem med vevhusventilationen? Vilka är de typiska symptomen? |
|
|
Är också nyfiken på vilka symptomen kan vara? Bumpelibump |
|
|
Orolig tomgång och oljeförbrukning bland annat. Prova ta bort locket till oljepåfyllningen så ska tomgången bli dålig, det ska vara undertryck i motorn. Mvh |
|
| Sitter det mycket gult klägg under locket och även under kåpan så att säga så är man i riskzonen. | |
|
nja, riskzonen.... Det gör det ju varenda vinter :) Försvinner ju så fort det blir varmare ute igen. Det är ju inte bra dock, men det finns oftast där oavsett om vevhusventen är ny eller ej. |
|
|
Talar bara av egen erfarenhet. Det är skillnad på lite klägg eller mycket klägg. Kan säga att det var skillnad att köra med oisolerade slangar + öppna njurar i mot att ha isolerade slangar + täckta njurar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.