|
|
|
|---|---|
|
Som titeln avslöjar så undrar jag om det är nån som vet ifall jag kan ta minnesenheten med funktion från en -88 komfortstol och få den att funka i en -89 elsportstol utan minne. Det finns plats för minnesknappar i sportstolen. Gärna med lite tips om hur också isf. Jag har verkligen sökt i forumet och hittar inget svar på min fråga så jag hoppas på hjälp från nån vänlig själ på forumet. Mvh Janne | |
|
Själva minnet sitter i en styrbox under stolen, så den går nog att flytta på. Jag vet inte hur mekaniken ser ut i en komfortstol resp sportstol men på stolar med minne sitter det en potentiometer mellan varje motor och vajer. Möjligt att det går att knåpa ihop något, tvivlar på att det är värt besväret. |
|
|
Kollar man lite i ETK så verkar mekaniken samma på komfort- resp sportstol. Men det skiljer en del beroende på om det är med minne eller ej. Så för att förtydliga så går det nog att bygga om, men du lär få pilla en del. Jag hade isär en del på min sportstol med minne när ena ryggleden hoppade ur (vajern krympte och släppte i fattningen) det va ett nedrans pill att få ihop och isär. |
|
|
Japmax Efter din beskrivning om potentiometrarna och om dessa inte sitter förmonterat redan på den utan minne (vilket det troligen inte gör) så håller jag med dig fullt ut att det inte är värt besväret. Det var bara en tanke som slog mig då jag har en minnesstol över. Om nån annan har provat detta kan ni gärna berätta om er erfarenhet i ämnet. Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.