|
|
|
|---|---|
|
På onsdag ska jag få leverans av den 520dA jag beställde för några månader sedan( med massor av mums utrustning såsom panorama, nav pro, läder, sportstolar, mörkt innertak, iphone/USB-anslutning, komfortpak.,4-zons klimator etc.). Har haft lånebil under tiden, och under en helg fick jag låna en X3 med 2.0d motor och M-paket. Wow - jag blev förälskad direkt, sann körglädje och jag satt så högt att det var underbart. Det negativa var att den lät lite högre än 5-serien vid motorvägsfart, och att den drar mer bränsle. Sedan dess har jag inte kunnat släppa den... och nu när jag ska hämta 520d börjar jag på allvar fundera: har jag gjort rätt val? När jag trycker på startknappen och kör ut så är det kört, och sannolikt är det redan kört nu - tror inte åf accepterar något annat än att jag köper den. Vad tror ni? Kommer jag ångra mitt val.... | |
| Själv tar jag en 5-serie före en x3, även om x3an också är en riktigt fin bil. :) | |
|
En 5-serie är så mycket sexigare, snålare, finare, mäktigare, lyxigare känsla, bättre väghållning, sportigare m.m. Det ända jag kan se som är positivt med x3.an är fyrhjulsdriften.. Jag tycker du har gjort det rätta, utan tvekan! mvh |
|
| f11 är en mycket finare och roligare bil :-) skulle inte ta en x3 ist för en f11 :-) | |
|
Hehe, som man frågar får man svar något annat är knappast att vänta på 5-serieforumet :-) Jag var också inne på F11 520d men tyckte det valet var lite "tråkigt", en X3 sticker ut lite mer och luktar inte lika mycket mainstream tjänstesnurra som en 520d. Det som avgjorde till slut var bättre kupeutrymmen, fyrhjulsdriften samt den obetalbara känslan att sitta en våning upp. Efter att ha ägt vanliga kombibilar V70, 3-serie mm ångrar jag inte mitt val. För oss barnfamiljer är egentligen en X3 perfekt - enkel att kliva in i, lagom stor, säker, och frun och barnen älskar den, särskilt dess panoramalucka. Min ligger nu på 0,72L/mil mellan tankningarna på mestadels motorväg i ca 130km/h vilket bara är dryga decilitern upp mot min gamla 320d. Och då har min både automat, fyrhjulsdrift och rullar på 19-tum. Klart imponerande för en hög bil!! Skall man vara petig är byggkvaliteten något högre i vissa detaljer på F11, de första X3 bilarna var sådär på vissa delar precis som med E90 när den kom. Numera håller X3 absolut högsta premiumklass och är mer välbyggd än någon annan mini-SUV på marknaden, väl i klass med Q5. Och som allra viktigast är ju den faktiska kvaliteten, båda modellerna har haft sina barnsjukdomar. Så min konklusion är - vill du ha en klassisk kombi och inte göra det minsta avkall på komforten är F11 given. Vill man istället ha något lite mer individuellt val, uppskattar fyrhjulsdrift och sitta högre upp är X3 given. |
|
|
Jag gjorde tvärtom.Beställde en X3 35iA och ångrade mig och beställde 535iA istället. enda jag gillade medX3 var sitthöjden o 4 hjulsdriften. F11an är snyggast.Bättre stolar. |
|
| stämmer, komfortstolarna i F11 går inte ens att få som tillval i X3. Vilken som är snyggast kan man diskutera till dödsbädden, dock är det kul att få många positiva tillrop och att folk kommer fram och frågar om bilen (både män och kvinnor ;-) när man tankar eller handlar. | |
|
men Jonte520D, du startar annan tråd 11 minuter efter ditt inlägg ovan där frågar i princip samma sak som TS...här skriver du att du inte skulle ta en X3... /Anders |
|
| schizofreni eller extrem beslutångest kanske? :-) | |
|
Skulle nog hellre tagit X3:an med högre sitthöjd och 4x4.. Nu mot vintern kan man ju överlägset trycka lite extra på gaspedalen och glida iväg medan polarn står bredvid med blinkande DSC lampa.. Samma sak i köerna.. X´n ger överblick och mindre bilar gillar nog inte att mucka med x´n där man snarare gärna vill trycka sig in framför killen i 5-serien! närå, jag retas lite bara! Skulle lätt valt f11:an. ;) //Anders |
|
| amullo: Akta dig, jag vet var din brevlåda bor! ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.