AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.866

Byta låt på Spotify med rattknapparna?

St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Någon som vet hur man kan byta låt med rattknapparna när källan är en Iphone 4 med Spotify app ansluten med USB och Aux (eller nån slags kabel) under armstödet på en e9x-11 med professional radio.

Behöver man Jailbreaka och ladda ner nåt ocertifierat musikprogram, eller löser det sig när man laddar ner OS4 eller vad det senaste operativsystemet heter?

Tacksam för svar, belönas med goda låttips.

St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Nu har jag laddat ner IOS5 men fortfarande samma problem

Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag tror inte att det har med telefonen att göra.
Det är nog stereon som saknar stöd för den funktionen.
Jag har bytat ut min CD mot en Alpine-DVD, och på den funkar det bra att byta spotify-låt med rattstyrningen. Jag kör via blåtand, men det funkar även via usb-kabel.
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Ok, stereobyte tycker jag inte det är värt, med nya ios5 ser vilken låt det är, men det tillför inte så mycket. Kanske det blir att jailbreaka telefon istället, och lägga på ngn app som löser problemet.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Finns tyvärr bara semi-tethered jb till ios 5 än så länge. I min E60 körde jag med music controls till iphonen (då 4.3.3 jb) via ipodinterfacet i bilen. Fungerade klockrent med alla musikappar.
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Vad betyder semi-tedhered? Funkar inte music control längre?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jo, allt funkar säkert, men det finns tre olika typer av jailbreak.
1. tethered - innebär att du måste ha en dator i närheten om du ska boota telefonen
2. semi tethered - telefonen kan bootas, men utan boot med dator fungerar bara basfunktionerna i luren, dvs inte dina jb-appar och annat
3. untethered - telefonen kan bootas utan att vara kopplad till dator
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Ok, kan du rekommendera någon jb tjänst?

Bootar telefonen gör jag ändå väldigt sällan

St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Lade ner planer på jb, hörde att Apple kan "fjärrlåsa" jb telefoner. Lösningen på byta låt problemet har blivit:
Köra med armstödet öppet
Stänga av aut knapplås på telefonen

På så vis kan jag utan att titta på telefonen svepa med fingret för att byta låt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.