AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.899

Vad tror ni om framtida värdet på BMW 850?

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
jag har min bil till salu p.g.a att jag inte kör med den så mycket längre och den räknas väl till lågmilare -92:a som rullat 13750 mil, försäljningen går trögt eller mycket trögt men jag har hittat ett bra garage för den och funderar på att konservera den, köra den sparsamt i kanske några år till. Vad tror ni om värdet om några år? Eller är det bättre och ta ett "skambud" på 75000 kronor, jag begår 99000 kr eller ska man behålla den?
Lite kluven för tillfället!
Här är väl några stycken här på forumet som vet vilken bil det är!
Vore jag Dej så skulle jag satsa på att behålla bilen.

Är sällsynt med bra/fina 850 objekt idag och färre lär det bli i framtiden.

Idag är kanske 99' mycket begärt,men skick osv samt om "rätt" köpare kliver fram inget orealistiskt pris heller om bilen är i bra skick etc.

Men som skrivit,värdet på en välskött/..hållen 850 lär inte sjunka,så har Du möjligheten att "lagra" bilen på ett bra ställe så är mitt råd i alla fall att Du behåller bilen :)
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Finns lite stenskott på läppen och i front, ett litet märke på höger framskärm, inredningen är mycket fin med sportstolar och buffelskin. Har bytt Avgassystem, lamdasonder, vattenpump, bromsklossar och efter det har bilen rullat ca 100 mil. Fälgarna är något skrapade dock men nästan nya däck!

Länk
ska nog vara glad om du får 75",dräller ju av e31:or från 50"-65" i olika skick
har sett nån eller några med m-pkt/csi-pkt då bilar för runt 65" finns väl nån csi ute för under 150" också.
Jag har också en lågmilad (10500 mil) 92:a i motsvarande skick,dock med csi-pkt monterat och utan stenskott och bulor,jag skulle se allt över 70" som bingo!(nu ska ju inte jag sälja men ändå..)
Tyvärr tror jag inte på något framtida värde heller då bilarna är rätt svårrenoverade med dyra delar,elen och motorerna med höga avgasvärden är väl det som gör att många bilar kommer att bli stående för att sluta på skroten...
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Stefan ja det finns en risk att det blir så. Många anser ju att det är den snyggaste BMW:n av dem alla och kanske skulle vilja äga en sådan men flera ryggar nog tillbaka om man inte är BMW frälst och beredd och mecka. Priserna på bilar under 15000 mil i Tyskland är betydligt högre än här hemma vilket talar för att dom fina bilarna behåller sitt värde i alla fall!
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Jag är i liknande sits som du BMW-Båstad. Skillnaden är bara att jag istället har en 750iA M-sport -00 som gått 14500 mil istället. Ska försöka sälja igen på våren om det går. Sälja till skambud känns inte realistiskt när jag redan byt "alla" dyra grejer, satsat på nya högprestandadäck och det finns inget mer som behöver göras på länge. Mitt råd är att behålla om du inte får i närheten av priset som du är nöjd med. Det gör jag.

BMW 4 Life
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Verkar vara som om delar av begagnat marknaden har havererat. jag har fått många bytesförslag mot andra entusiastbilar och dom jag varit i kontakt med har haft väldigt lite intresse på sina annonser dom också!

En kompis till mig har försökt sälja sin BMW 850 Ia -91 silvermetallic med 17" Alpinafälgar, 19000 mil och inte lyckats. varje gång blocket har tyckt at han ska sänka priset så gjorde han det, men det var inte fler som ringde eller hörde av sig för det. han började på 79000 kr i maj och sänkte, och sänkte. Nu i augusti så hade han sänkt till 49000 kr och bilen är fortfarande inte såld. man börjar undra?!
I princip allt i bilväg är väl svårsålt idag,ska nog ändå vara glad att man inte sitter med någon halmuggig jänkebil för ett par hundra tusen,där har det varit löjliga överpriser för gammalt slutkört skrot några år nu,min gamla firebird har nog vart till salu över 1 års tid utan att ha blivit såld.

CTech: varför vill du sälja 750:in? måste ju vara den ultima bilen såvida man har råd med soppan och inte prompt måste ha kombi, 00:a 750 M-sport växer väl inte direkt på träd heller...
bi
46
biba
850i-91
BMW 850i 91 fyller 20 år det är lika billigt att försäkra den som en gammal VOLVO.Men vad tycker du ska det vara lika billigt att repa en bil som kostade 800000 tusen 91 som en Japan eller en vanlig Svensson bil . Du ska vara rädd om en fin entusiast bil sådana växer inte på träd.Det är en bil som man åker sommaren med sedan hela vintern putsar å mekar lite.Om tio år kommer 91årna att kosta 150000 tusen . Ägde en Mini 97 sålde den i vintras fick 58000 tusen ska man jämmföra bil nej.Jag är pensionär 68 år detta är min dröm bil den vackraste bil som BMW byggt .Sälja nej nej.
Väl talat biba ;)
Kan inget annat än hålla med Dej :)

Var själv på jakt efter denna underbart vackra tingest för några år sedan.
Tyvärr så fann jag bara slutkörda lik vart än jag letade,så jag gav upp till slut.

Åkte 88mil en vända för ett till synes perfekt objekt.
Undersökte och vände på allt och säljaren bedyrade att allt var i topp skick !

Men som vanligt nästan så rann oljan ur motorn,AC-panelen blinkade och relän var glödheta.
Justeringen för stolarna drog snett och listen mellan dörr-rutan och bakre rutan var borta !!!

Bilen maxade 170km/h efter E6an och röken efter 3-4km ligger nog kvar än antagligen.

Säljaren tyckte inte att något var fel då bilen nästan fattade eld efter 6km körning.

Nä,så jä...la besviken har jag nog aldrig varit någon gång,och när han dessutom sa följande efter jag tackat nej till affär.. " trodde Du var en seriös kille" så var det nära att jag gjort något dumt...!

Ha begäret har inte försvunnit och någonstans brinner det fortfarande efter den i mitt tycke stiligaste GT maskinen som byggts !
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Kan det ligga nåt i att vanliga ej-hardcore fantaster avskräcks av V12an (mystiska problem med motorhalvorna, avgasvärden, dyra reparationer etc)?
Någon som har känsla för värdet på 840/740?
bi
46
biba
850i-91
Hej igen fick mycket bra svar var å tittade i Göteborg för 3år sedan på en 92a som hade enligt bilförsäljaren gått 13000mil en 850i som han sa va fin rost runt vindrutan å soltaket trasig klädsel på stolarna så för för jävlig ut han ville ha 110000 tusen jag sa att jag inte är blind . Jag sa att det är bättre att skrota bilen han blev arg på mig såg ingen mer annons.Ta vara på dom fina så kommer priserna att stiga.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
stefan-m: Jag älskar min E38, köpte den med med stort omsorg och vårdar den med ännu större omsorg. Men om jag får ett i mina ögon rimligt pris även om det inte är så högt som jag tycker att den är värd jämfört med allt skrot på blocket så känns det förnuftigast att sälja. Har tagit MC kort och älskar köra hoj på sommaren, då blir det inte mycket tid kvar för min entusiastbil. Körde bara några enstacka mil i sommras.

Samtidigt har jag inte råd med en fin motorcykel just nu och har två fina BMW bilar som jag använder en E28 binterbil och E34 sommarbil. Gillar inte skuldsätta mig därför har jag tagit det mogna beslutet att skilja mig från min entusiastbil om det kommer någon som uppskattar det otroliga skicket och att allt är iordning och superfräsht. Hade jag haft någon miljon på kontot och haft råd med MC i alla fall hade jag aldrig sålt den.

BMW 4 Life
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej alla

Jag är fastighetsmäklare om det är någon som undrar, så har inget problem med renoveringsobjekt! Skämt åsido!

Tråden startar ju med "Framtida värdet om 850". Tja, vad kan man säga? En välskött 3.0 CSI går idag på 150 papp, (cirkus). Denna modell är ju ca 45 år gammal. En välskött 635Csi, går loss på ca 75-100 tusen (om man inte prutar) och den modellen har ju ca 30 år på nacken. En välskött 507 går loss på en halv miljon till en miljon för mint condition, och denna modell har ju som mest 56 år på nacken.

Trenden är ju rätt tydlig! Ju äldre bilen blir, desto mer eftertraktad blir den när den passerat förbi det stadium där det fortfarande finns vrak kvar i vardagstrafik. Där befinner sig ju 850:n idag! modellen är ca 20 år gammal. Den är tillräckligt ung för att det skall finnas många kvar i reguljär trafik men inte tillräckligt gammal för att ha blivit charmig. Det finns rätt många modeller med dåliga bakvagnar, dåliga framvagnar, trasiga klimatanläggningar eller krånglande elektronik eller dåliga packningar eller dåliga whatever. De exemplar av 850:n som idag börjar få lite kärlek (vilket är få, för den kärleken är DYR) , kommer i framtiden att vara ganska vackra och vårdade exemplar, som i framtiden är ganska eftertraktade. Därvid börjar också priset på dem stiga. De som säljs då, säljs av hobbyentusiaster och köps av hobbyentusiaster. Dit är det dock kanske 20 år kvar, men trenden är VÄLDIGT tydlig!

Åsikter mottages gärna!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.