AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
613

krångel med motorstyrning e34

Ro
105
Robin92
Saab NG900 -97
min 520i e34 har en väldigt konstig vilja att bli bra mycket piggare varje gång efter jag har haft batteriet bortkopplat ? vad kan vara fel ? och sen verkar tempmätaren ha världens lagg för kör jag en liten bit kanske 2-3km så reagerar den ej men stänger jag av den och låter den stå i 5 min har den gått upp mer å¨n vad den skulle gjort om den hadde fått stå på tomgång ?
Ke
71
Kendymannen
BMW e46 330ci -03
Nissan Terrano v6 -91
Volvo v70 2.5 GLT -99
Hej!
Jag kan instämma i det du säger med att bilen blir piggare då man nollställt datorn. Jag har en 525:a med samma fenomen, dock märks det mest om jag bytt bränsle kvalitet, då klarar den inte att ändra "parametrarna" tydligen? Det spelar ingen roll om jag kört hundratals mil, måste ut och lyfta batteripolen. Jag har frågat runt men aldrig fått något bra svar på varför. Intressant iaf.

Andra faktorer skulle kunna vara en dålig lambda sond, eller lmm. Datorn startar i grund programmet när du resetat datorn, felar dessa värden på sikt kommer bilen gå sämre.

MVH/Kim
Ro
105
Robin92
Saab NG900 -97
humm kanske värt att kolla upp men vilka kablar på lamdan är det man ska mäta upp ? det är ju 4 kablar till den såg jag häromdagen när jag skruvade ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.