|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett konstigt ljud på min E61 525D aut -06 Det klickar/kluckar från instrumentpanelen. Som en klocka fast snabbare, ganska högt. Någon som har en aning vad detta kan vara? /tacksam för svar | |
| Verkligen ingen som vet vad det kan vara? | |
|
Jag fick nåt liknande ljud från min E46 318iT -03 igår och även i morse. Det är ett ganska snabbt och starkt klickande/flärpande ljud som kommer från mittkonsolen. För min del slutade det båda gångerna efter att jag åkt typ 500m. Men så i morse testade jag att trycka ut CD skivan som satt i spelaren då kom ljudet igen, men slutade snabbt. Jag testade lite fram och tillbaka och det verkar ha nåt med CDn att göra... kansek nåt med Kyla/fukt...? Ha ringen skiva i nu, får se om det låter ändå efter jobbet. Töm CD-spelaren då också och testa. /Jonas |
|
|
Det ska jag göra. Har samma fenomen att det försvinner efter typ 500 meter också. Du kan väl berätta om det ljudet försvinner för dig om du tar ut skivan. /J |
|
|
När jag skulle åka hem igår klickade det järnet trots att ingen CD satt i spelaren. Precis som tidigare slutade det etfer några hundra meter... Jag testade att trycka lite på stereon och varje gång jag tryckte på "mata ut CDn"-knappen så kom ljudet, med bara en kort stund. När jag testade att sätta i en skiva igen spelades den dock upp utan problem... Så i morse körde jag kupevärmaren lite längre än vanligt (men på låg effekt) och då var det tyst... får se hur det blir efter kallstart efter jobbet idag. Verkar ju iaf. ha med stereon att göra, trodde först att det var nåt spjäll till ventilationen, men hur man än micklar med inställningarna där så påverkar det inget. /Jonas |
|
|
Trodde också det var något spjäll. Uppfattande som att ljudet kom rakt framför föraren. Som bakom instrumentpanelen. Nu är det mest tjejen som kör bilen. Men ska kolla i helgen. Säg till om du löser problemet eller om du vet vad det är för fel. Verkar inte vara vanligt eftersom inga andra har skrivit något. /j |
|
| tyst även vid kallstart från jobbet. | |
|
Ok. Känns inte som att man sätta fingret på vad det är direkt. Säg gärna till om du kommer på vad det exakt beror på eller du kommer på något annat. /j |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.