|
|
|
|---|---|
|
Min bil går förjävligt, den låter som den får alldeles för mycket bensin vid fullgaskörning och tappar kraft. Jag har mycket höga avgasvärden Jag har precis bytt lambdan, olja och stift är ny bytta. Min slutbuk är upp skärd och ihop svetsad igen jag misstänker att den är tömd på sitt innehåll efter som den låter mer än orginal. Ingen som har haft samma problem och fått det fixat som kan dela med sig av sina erfarenheter. Tackar på förhand! //Daniel | |
|
Tjenare. Svårt o säga på rak arm, men blev bilen konstig efter att du bytte lambdan? Annars så låter det som den drar tjuvluft nånstans... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Den gick skumt även innan men det blir bara värre och värre..... Tjuvluft var e det vanligaste stället som E36 drar tjuvluft någonstans? |
|
|
Bälgen mellan luftmängdmätaren och spjällhuset brukar börja spricka med tiden. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Om bilen: När motorn är varm och du ger fullgas på låga varv, under 2000rpm (var det på min). Så hoppar och skuttar det och ibland blir det avgasknallar. Kolla upp så tändspolarna är okej. På min var 4st kass, det var överslag ifrån spolen rätt ner i godset, stiftet fick alltså ingen gnista hela tiden. BMW kunde inte mäta fram det, var tvungen att stå i ett mörkt garage för att upptäcka det, det syns ju rätt väl när kåpan är avplockad. Mvh Patrik 325i -92 |
|
| topppackningen... | |
| Var på semester i Norge för någon vecka sedan med tjejens 320. Samma symptom som du beskriver. Det var katten som var felet.....Byte 9500-10000 nkr.... | |
|
Det var sprida skurar av svar....men tackar det låter precis som sandgren förklarar. Men det slår gnistor från de långa prylarna som sitter ovan på stiften, till godset runt om? Eller förstår jag fel? Tackar för svaren!! /Daniel |
|
|
Dumbo: Ja, tändspolarna sitter ovanpå stiften, en till varje. Om bilen även misständer lite på tomgång så "kan" det vara detta som är felet. Kör in bilen i ett mörkt garage, skruva av plastkåpan och starta motorn (den bör ju vara varm). Kolla efter gnistor ifrån tändspolar direkt till motorn. ...........f-n, nu sålde jag precis bilen, hoppas jag inte ångrar detta nu........... Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Ok den misständer mer och mer så det känns förjävligt när man inte får igenom den genom besiktningen!! | |
|
Vad kostar tändspolar? Dom har bytt en spole redan men vet ej om det kan ha något med saken att göra? |
|
|
På mekonomen kostar dom 8-900kr har jag för mig, hos bildelsimporten kan du köpa för 450kr. www.bildelsimporten.nu ring till dom och fråga , kanske behöver ta hem. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.