AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.232

Behandla växelspaks-damasken

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Är det någon som har tips på en produkt som är bra att smörja in damasken kring växelspaken med? Ett plus om den finns i små förpackningar, jag har inte skinnklädsel så det kommer ju inte gå åt speciellt mycket :)
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Jag använder mig av Meguiars produkter. Jag har heller inte läder men jag köpte en all rengörare, går på läder och vinyl. Först gör jag rent med den och efter det lägger jag ett varv med vinyl glans på damasken. Går så förövrigt på all inredning förutom sätena. Blir som nytt ;)
Meguiars är grymt trevliga produkter.

Gå in på bilvardsgrossisten.se

Där hittar du det du söker och gör du inte det är det bara att prata med en snubbe vid namn Larry.
Jätte hjälpsam!

/Fredrik
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Jag är snarare ute efter någon typ av läderbehandling som gör lädret mjukare.
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Alltså den rengörings sprayen är för läder och all interiör. Är inte bara rengörings spray utan återfuktar även så den är perfekt för just det ändamålet. Sen att den även går att köra på instrument panelen och övriga inredningen är väl bara en bonus eller????

Och Vinylen la jag på endast för att få den där nybils lystern!

/Fredrik
Roffa1
Om det endast gäller vxl-spaksdamasken så går det utmärkt att använda typ: olivolja för matlagning eller t.o.m hudkräm.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Gliptone gör lädret riktigt mjukt och fint utan att ge några blanka tendenser.
Jag har använt Nivea till klädseln på min 21 år gamla cab. Det funkar.
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Vill man att damasken ska dra åt sig all skit så kan man smörja med nivea och oliv olja.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Mugellorot: Vilket Meguiars-medel är det du använder?

/Masten
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Masten

Jag kör först med Leather & Vinyl Cleaner och sedan lägger jag på ett lager Ultimate Protectant Dash & Trim Restorer.

Och Rubbingen heter : Meguiars Ultra Cut Compound 105an
Polish : Sen kör jag 205 Polish
Slutligen kör jag Meguiars Lackförsegling som ska hålla länge.

Använder mig av Meguiars shampo också som är ett måste för att bibehålla den fina ytan och livslängden på Lackskyddet.

Har endast hunnit testa Leather & Vinyl Cleaner,Ultimate Protectant Dash & Trim Restorer och Rubbingen. Men ajg är hel nöjd med Meguiars. Lätt det grymmaste jag testat någonsin. 105:an är sjukt grym. Den är ju framtagen med en ny teknik som innebär att när du börjar polera så är den rätt grov och allt eftersom man polerar så minskar partiklarna i medlet. På så vis kan man få upp sjuka ytor. Aldrig sett något liknande.

/Fredrik
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Nu har jag kommit på det... Köp effekt på närmare välsorterade skoaffär! Jag använder det till mina skor och det är suveränt. Ger mjukt skinn, blank lyster men inte så lång hållbarhet (på skor). Växelspasdamasken är ju dock knappast utsatt för väder och vind och mekanisk påverkan.

Är dock inte så säker på att du bör använda det på läderdelar du sitter på, för det kan kanske fläcka av sig om det inte är torrt,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.