AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.822

Backkamera till f11 värt pengarna?

jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Hej ,
En fråga är backkameran värt 4500 kr?
jo det är smidigt o så men är det iaf värt pengarna?

Tacksam för svar :-)
Den frågan kan bara du själv svara på... :-) Är ju småpengar i det stora hela om du är på väg att köpa en ny F11.
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Jag tyckte det var värt pengarna. Jag testade backkameran på de två 530d jag provkörde, klart smidigt tillbehör.
Den är bra för oss som är värdelösa på att parkera. När jag tycker att baken är för nära bilen bakom i backspegeln så visar backkameran att det är oceaner av utrymme bakom :)

Dock blir den lätt smutsig eller täckt av snö på vintern vilket är ett stort minus.
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Hmmm...jag är inte dålig på att parkera (borde man inte vara efter 24 års bilkörning), men tycker iaf att backkameran är (som jag tror) ett bra komplement :-D
Om inte annat är den smidig vid påkoppling av en släpvagn, då det går att backa riktigt nära släpvagnens kulhandske.
allt är väl relativt, beror ju också på vilken budget som du har, dvs har du plats i bugeten och inte behöver ta bort något annat tillbehör kan det kanske vara värt det. Tycker dock själv att jag hellre använder pdc-n som visar var bilen är jmf med andra bilar när man ex vis parkerar. Har man småbarn eller är i nåt område med barn är det säkert också bra då man ser om de är bakom bilen. Personligen tycker jag det är viktigare på X5-an än på 535dT som jag hade innan. Är nog osäker på om jag skulle kryssa för tillbehöret vid nybilsbeställning, men märker att många uppskattar det så kanske ändå gör det för att sen slippa höra att en fullutrustad bil saknar just backkamera.

/Anders
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Kan säga att det är den bästa investeringen jag gjort på min E39, underlättar så mycket mer än man tror innan man haft det, så jag säger KÖP!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.