|
|
|
|---|---|
|
Hej, har postat frågan i bilstereo forumet men får inget svar så jag provar här också. Jag har bluetooth förberedelse i min 325:a 08:a. Krävs det något mer för att koppla in sin mobil? Har provat att ansluta, men bilen och mobilen hittar inte varandra. Tack på förhand! | |
|
Letar själv som en galning efter hela kittet. Eftersom jag inte har förberedelse av BT. Har hittat hela kittet här i Sverige för drygt 5k. Vad händer när du trycker på telrfonknappen på rätten? |
|
|
Var precis ute och testade, det händer ingenting - varken på luren eller gubben som pratar :( Har aktiverat synlighet i mobilen. Har en ny mobil HTC. Hittar heller ingenting i menyerna i bilen. Har ett usb-uttag i mittkonsolen, funderar på att prova en programuppdatering men vet inte om man vågar? Länk |
|
| Om du har vanliga Proffesional CD (inte navigation) så trycker du på meny-knappen och väljer blåtand i menyn, sen ska det finnas där ett alternativ att söka efter en telefon. Bilens handsfree är inte synlig för andra blåtandsenheter av säkerhetsskäll, därav kan du inte hitta den genom att söka via telefonen. Däremot om du har blåtand aktiverat på din telefon kommer bilen att hitta den. | |
|
Tack för tipset! Ja, det den vanliga proffesionel. Kollade, har valen comp, config och bmw. Config lät ju rätt, men där fanns inget om BT :(. |
|
| BT ska vara en egen ikon i menyn. Finns den inte där är det något fel. | |
| Har du någon ikon det står "TEL" under? Hur många ikoner får du upp när du trycker på menyknappen? | |
|
Jag får tre stycken: comp, config och bmw. Comp: är inställningar till färddatorn Config: inställningar till klimat osv Bmw: telefonnummer till bmw Kollar jag i radiomanualen står det mycket riktigt att det kan finnas telefon också. Dock är den märkt med * |
|
| Vad har du för regnr. Lätt o kolla om det verkligen är blåtand i en | |
| Ah, kan man? Gna510 | |
| Nicholask: Om du kollar din PowerPost efter den utrustninglista som jag skickat dig, ser du att din bil inte har tillvalet Bluetooth handsfree. | |
|
Ah, ok. Tack för hjälpen! Jag får ringa och höra vad det kan kosta och få monterat... |
|
| Länk | |
| Hoppla, hoppla. Det var ju en slant, dessutom ska det ju monteras.... Tack för info! | |
| Jo mkt pengar för lite elektroniksom är svinbillig att framställa. E nog inga svårigheter o montera! | |
| gaspo: Elektroniken må vara billig att tillverka, men du har utvecklingskostnader och det är tidskrävande att utveckla elektronik. | |
| Chris87:Hur länge har bluetooth funnits? Allt kostar att utveckla men efter så många år ska priset gå neråt! | |
| gaspo: Att enbart köpa ett blåtands chip är inte särskilt dyrt men sen tillkommer resten av elektroniken som ska passa med bilen. Den måste utvecklas för att passa med bilens elektronik. Det är väldigt många steg från lösa komponenter till färdig produkt och sen ska produkten testas plus att matchande programvara för bilen ska utvecklas som tillåter enheten att kommunicera med berörda komponenter i bilen. Jag tror inte du riktigt inser hur tillverkning och utveckling av elektronik går till. | |
| Chris87: Ehh vet du vad? Du har din uppfattning jag min. Ska vi lämna det där? | |
| gaspo: Klart jag har min uppfattning, jag jobbar med utveckling av fordonselektronik så har god insikt i hur det fungerar. | |
| Ok så du vet exakt vad denna Kina tillverkade sats kostar i utveckling o produktion? Finns folk som sitter o pillar med sådant här hemma! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.