|
|
|
|---|---|
|
Detta är säkert ingen ovanlig fråga här. Har spanat in en silverfärgad Z3 Roadster 2.8 årsmodell 98, den har gått ca 6.500 mil. Dock har den en del skavanker som en ett antal ganska kraftiga repor i lacken ovanför vänstra backdäcket samt liten buckla efter säkerhetsbälte som fastnat då dörren stängts. Säljaren vill ha 200.000 bagis för denna bil, vilket jag tycker låter mycket!? Den har även ganska slitna däck vilket jag förmodar kostar en del att köpa nya. Som ni hör är jag ingen fantast på bilar men jag gillar verkligen Z3:an och jag hoppas att jag ska kunna lägga mina pengar på ett välbevarat ex. Givetvis söker jag också råd vad man ska kolla efter vid köp av en Z3:a. Tack på förhand Mikael | |
|
Priserna verkar ligga runt 200' men visst kan du få en utan skavanker kanske även med mindre mil och några 10.000 lappar billigare. Att tänka på är dock att du kan få en äkta M-bil för inte så mycket mer. Kolla in länken Länk //Daniel |
|
|
Håller med Dannemann. 200' för en 2.8 med "en del" skavanker låter lite i överkant. Men det är ju svårt att säga innan jag själv kollat in den och känner till vilken utrustning den har osv. De flesta Z3 ägare är ju väldigt pedantiska med sina bilar och om de trots allt får skavanker fixas de till fortare än kvickt. Så nog bör du kunna hitta en som både är i kanonskick för 200 papp. Å som Dannemann säger, finns det några 10-tusingar till i din plånbok så får du en grymmare maskin (både motormässigt och utseendemässigt) i en M Roadster..... |
|
| Jag har precis tagit hem en z3 2,8 -98 från tyskland via Autoo.se. Hittade bilen på Mobile.de och den är i kanonskick (bortsett från några minimala bucklor och repor) och har gått 2 500 oskruvade mil. Totalpris genom Autoo.se innehållande decra-test i tyskland och bilprovningens bildiagnos i sverige, ett års garanti på bilen genom autoo.se och rekonditionering hos mr cap: 215 000. Tycker du borde kunna få ned priset en aning. Verkar finnas 98:or i fint skick med runt 3-4 000 mil på mätaren för runt 190 000. | |
|
Tror inte att en importbil ska ligga mycket över 170000-180000 i Sverige, dra sedan bort reparations-kostnaderna så har du ett lämpligt pris...... / Ingenjören |
|
|
_mike_: Jag sålde min Z3 roadster 2.8 -98 (cosmosschwarz) för några månader sedan. Den hade AC, 18" fälgar med nya däck, Mr Cap-behandlad, ASC, 3.500 mil, Hamann-pedaler, överrullningsskydd, CD/Radio, sportstolar (lila läder), M-ratt, M-chassie, JR sportluftfilter, import (totalt 4 ägare inkl mig själv). Fullservad med dokumentation på ALLT och i toppskick! Sålde den för 205.000:- (köparen prutade 10'). Hade endast annons på BMWPower och kan konstatera så här i efterhand att det inte var speciellt många som var seriöst intresserade, ändå var det rätt tidpunkt att sälja. Med tanke på mina Z3-erfarenheter tycker jag att du skall ge max 180' för bilen du spanat in. Det finns ju mååånga Z3'or till salu... roadZter |
|
|
Har hittat denna Z3 2,8 I Tyskland. Länk Känns den som ett fynd? |
|
|
Med tanke på att den gått rätt långt så är det kanske inget fynd. Lägg till vad det kostar att importera den så verkar det väl mer vara ett "normalpris". Mvh Anders S. |
|
|
Jag har fått priset 164 000:- för den med importkostnad. Är den värd det? Länk MVH THE TRADER |
|
| Verkar ju vara toppklass för övrigt. Lite drömutrustning på den inredningen tycker jag. | |
|
Hej! Ja, Inredningen är väl rätt okay, det enda som känns dumt är att den gått "hela" 9900 mil, men det är kanske inget för en BMW ;) Det är ju också det med andrahandsvärdet, är det svårt att sedan sälja en bil som gått tex 13000mil? Kan man köra den också på vintern tro, jag menar, om det är torrt och inget salt o så?! mvh THE TRADER |
|
|
THE TRADER: Z3 Roadster är inte den ultimata vinterbilen, men med ASC+T (antispinn + traction), vinterdäck och hardtop så kan du köra bilen på vägar med snö och is lika väl som med en annan bakhjulsdriven BMW med ASC+T. roadZter |
|
|
THE TRADER: Generellt sett blir det svårare att sälja en bil ju längre den gått, speciellt om det är en "udda" bil så som Z3. Allt handlar naturligtvis vad du vill ha för bilen i fråga när det blir dags att sälja. roadZter |
|
|
TACK för svar alla, det var vänlit av Er! MVH THE TRADER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.