AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
462

Vad kostar en fin M3

Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Som har e36 karossen? Har sett bilar som säljes i sverige för 130000 då det varit ca:95:or så har jag blivit misstänksam. Jag vill ha en superfin för ungefär 180000. Det ska vara en 95:a eller nyare så att man får den 6växladde lådan. Hur mycket är ett rimligt pris för en sådan som är välvårdad och mycket fin, med mycket utrustning (klima=viktigt)?
Sen undrar jag vad en helförsäkring på den kostar på en kille som bor i villa i stockholms ytterkant (jag är 18) samt vad det kostar ungefär om min mor skulle ha den på sig. Hon är 54 och bor på samma plats som mig (nehe)? Hon betalar ca 4000 om året helförsäkring på sin 328i-00 men då är det något tillägg hon har tagit.

/Jimmy
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjena.

Om du vill ha stora motorn och 6-växlade modellen, så kom den -96.

Generellt så brukar M3:orna vara i mkt bra skick med vissa undantag. Klima har nog de flesta bilarna.

Men som du skriver, en superfin M3:a med 6-växlade lådan lär du hamna på ett pris runt 200.000:- (vet att vissa på detta forum tycker det är lite lågt, men jag har sett många fina bilar för strax under 200.000:-, så det borde inte vara nån omöjlighet att hitta en bil för den summan om du letar lite samt att du kanske får åka ner till Skåne.)

/Edvard
BMW CS # 4503
Likvid
Varför betala mer än vad dom är värda?

Många av dom är hårt trimmade, hårt körda av folk som precis fått körkortet.

Vad du inte ser på utsidan ser du på insidan tyvärr.

Jag anser det är för höga priser på M3:or i Sverige, alla angivna priser är ju fantasipriser ägarna önskar dom skulle få, pruta 15-20% på priset så har du ett marknadspris.

Var försiktig och bli inte lurad av en välpolerad M3:a.

Gör en M-test så är du någorlunda säkrare för när dessa bilar krånglar då kan du räkna med bli fattig ganska fort.
Det är en svår fråga, det kan handla om otur ellet tur.
Utrustningsnivån påverkar givetvis priset liksom skick.
M-test är givet före köp i Sverige, i Doskeland ADAC.

Lyckades själv komma över en lilarosa M3 -97 cab individual som ägts av BMW-Tyskland som demo/utställningsbil = jag är 1:a ägaren (1:a regbes sept-00) - jag gav 240 000:-
och blev bjuden 350 000:- i Sverige för bilen(jag tackade givetvis nej eftersom det inte finns fler ex. än min)

Det är ytterst sällan fel på M3:or tänk själv på mängden som rullar på vägarna, felprocenten är inte stor med tanke på all buskörning.

Varning för krockade ex. !

Jag rekommenderar att köpa en -93:a med 10-14000 mil på nacken - kostar ca 100000:- i Tyskland - om du är osäker bör du ta med någon som är duktig på bilar (helst BMW)
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Ska fundera lite. Jag har extrajobb på bilfirma så jag får bilen till inköpspris samt att det blir "mängdrabatt" då vi (bilfirman) köper ungefär 8 bilar åt gången. Firman jag jobbar på är en firma som importerar bilar från Tyskland och bara från en och samma handlare i tyskland. Jag har exempelvis blivit erbjuden att köpa en Pontiac firebird-94 6000 ärliga mil, V6:a på 180HK med det mesta i utrustningsväg förutom klima för 25000 SEK. Så jag kan få en fin bil till rätt fina pengar.
Det var ju det här med försäkringen. Nån som vet?

/Jimmy
holmis54
Vad det gäller försäkringen så kollar du det ganska enkelt genom att ringa eller kolla in på något försäkringsbolags hemsida.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.