|
|
|
|---|---|
|
Tja! Var ute och körde ikväll med min M3 -98 smg på e4an när plötsligt växellådan lägger av, kan inte få i växel. När jag sen öppnar huven så luktar det bränt och hydraul pumpen till kopplingen funkar inte som den ska, knastrar och går väldigt klent, låter helt körd och läcker olja. Går dessutom inte att starta bilen. Pumpen helt åt skogen va? och undrar dessutom vad detta kan kosta och fixa? | |
|
Med dessa symptom så tror jag inte det går o rädda din smg pump En bekant till mig bytte den 2 gånger, 1 gång på verkstad o. Gång låg han själv under bilen Jag minns inte vad det kostade, tyvärr |
|
|
Kollade lite på detta innan jag köpte min bil och vill minnas att ny pump kostar 27000:- och att få din gamla renoverad i Tyskland går på 12000:- Kanske kan du ha tur och få tag i en begagnad från en slaktad M3 från England, det folk köper är motorer och växellådorna etc från dessa bilar... Har förstått att Turbo Center har bra koll på SMG 1. BMW har det inte då de sällan får in så gamla bilar. |
|
|
Här har du en beg för 10.000:- Länk Men innan du köper, kolla så att det inte är ngt enklare, typ o-ringar, läckande ledningar, mm. |
|
|
Har äntligen fått i en pump i m3an men det vill ändå inte funka, bilen startade och pumpen gick som den skulle men när man ska lägga i växel så bara klonkar det och rycker i bilen och växeln vill inte gå i och försöker man få i backen så skrapar man bara kuggar alltså han vill inte frikoppla, hur löser man detta?? |
|
|
Du måste lufta. Eller det kanske du har gjort? Mvh Andreas |
|
|
Nej det har jag inte men misstänkte att det kunde va nåt sånt men tänkte ändå ställa frågan här för vet att man får bra kunniga svar. Du får gärna förklara hur man luftar systemet :) |
|
|
Hur många mil har din bil rullat, o va gav du för pumpen? P BMW CS #07491 |
|
|
14600. 10000:- är den pumpen som är länkad ovanför |
|
|
Den här följde jag: Länk Fast har du otur så kanske inte det räcker med att lufta. Men börja med det. |
|
|
Om det är någon som letar smg pump, denna har gått 5600 mil och kostar inkl frakt till sverige strax under 4000:- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.