|
|
|
|---|---|
|
jahopp jag har sedan länge vetat att servon läkt lite olja försökte åtgärda felet genom att byta packningen i locket och slangklämmorna, sen tänkte jag inte mer på det, nu när jag ställt av bilen pallade upp den och skruvad av plastkåpan under bilen såg jag till min förvånad att den var väldigt kladdig! (Det var den inte innan) kollade i behållaren och då var den överfull? bilen hade då stått en längre tid.. sedan gav jag mig på att byta bromsarna fram och då svängde jag lite på ratten å så när det var färdigt såg jag att det hade sprutat olja från oljelocket på servobehållaren!? från ett litet hål som ser ut som attt det ska vara där? iallafal så startaade jag bilen å svängde fram å tillbax å sedan hade nivån gott ner iaf.. men min fråga är Varför läcker det ut olja från det lilla hålet i locket på servobehållaren!!!!!!!???? kan även tillägga att oljan såg lite gräddig ut kommer bild strax! | |
|
Kan tillägga att det gäller en bmw e46 328i av 98 års modell! här är länk med bild! oljan e dax å byta va? men det förklarar ju inte varför det läcker:S Länk |
|
| Upp hade verkligen behövt svar!:( | |
| Upp | |
| Kan du ha fått in vatten där av någon orsak? Som sedan börjat koka vid lite aktivare körning? | |
| Eller ha hällt i fel olja? CHF och ATF ska inte blandas. | |
|
Låter konstigt, bilen är inte körd på ett tag nu och innan dess så har den alltid körts på sommaren bara, har aldrig bytt oljan innan så de e inte det har ägt bilen i ca 1,5 år å de har aldrig vart några problem! Tack för svar! |
|
|
Hade liknande problem på min att den läckte vid locket. Köpte en ny behållare på skroten från en 08:a (50:-) och inga problem längre. Det tacksamma är att du kan ta från mer eller mindre vilken Bmw som helst eftersom det bara är en stor (typ) slangklämma som håller den. Sedan på din bild så ser oljan väldigt dålig ut, så jag hade tömt av hela systemet och fyllt i ny färsk olja. Som det ser ut är det även den röda servo oljan som du ska ha i efter bytet. Ska inte blanda grön och röd för då kan styrväxeln börja läcka. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| okej tack så mycket då får de bli att leta upp en sådan på skroten =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.