|
|
|
|---|---|
|
Har sneglat lite på vw polo, bensinare, manuel (master paket) år 2012 för 134.900:- fabriksny, samt en mercedes B klass 180 diesel, år 2006, automat/ sportpaket 11.000 mil för 125.000:- så jag tänkte kolla lite med er, på vad ni skulle köpt? kan inte bestämma mig, jag älskar automatare eftersom jag kör 90% i stan. samt att MB'n är skön och rymlig, sitter högt och kungligt. Ja båda har sina bra och dåliga saker, en är helt ny andra är 6 år gammal men lite annerlunda. Så vad säger ni grabbar vilket trorr ni är bästa/nöjdaste köp? vad rekomenderar ni?.... behöver fläkta av mig lite eftersom jag vet varken in eller ut. Tacksam för lite feedback :-) | |
|
köpte mig precis en Polo GTI -12 som "stadsbil" och tycker den går jättebra, har DSG i den, kul bil, komfortabel för klassen, bra stolar och OK utrymme. Om du kikar på MB så såg jag idag nån annons från Hedins var det säkert med nya A-klass för under 140 tkr var det väl, känns väl mkt mera intressant än en 6 år gammal bil? /Anders |
|
|
Joo det har du kanske rätt i, vad menas med dsg låda ? är det typ som automat eller? Tack iallafall för ditt svar, vad fick du ge för din om man får lov att fråga? /Tack |
|
Verdi |
A-klass med minimal bensinmotor (85hk?) är kanske inte så superkul? B-klass är dessutom betydligt rymligare. Hyrde en B-klass med den dieseln (B180) 2 dagar i Spanien förra sommaren och rattade runt i bergen ovanför Barcelona (vingårdshoppade i Priorat-området). Extremt backigt och extremt kurvigt således. Bilen gick bra, men det var ju långt ifrån en BMW 3-klass vad gäller styrning och chassi. Motorn var väl ok men inte särskilt inspirerande. |
|
Polon är ju ny, Mercan har några år på nacken. Polon är ganska pigg och om du tröttnar så har de högt andrahandsvärde. VW har haft olika kampanjer på Polo, Golf och Passat med paket, som är billigare än listpriserna. Det är bara att hålla utkik efter ett bra erbjudande. DSG är en dubbelkopplingslåda - som en automat. Jag skulle ha satsat på en ny Polo. Gr8ride |
|
|
Tack Gr8ride för din info, Det får nog ev bli en polo med DSG låda, får kolla lite då och då när det ev blir ngn kampanj, har endast set kampanjer på vanliga polo, men jag är liksom frälst för automat, därav får jag vänta tills det blir en med DSG låda :-) Tack för all info grabbar, :-)) Ha en skön söndag :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.