|
|
|
|---|---|
|
tjena. håller på att ska byta bromsrören på min e30i. och inser att de är sista gången jag gör det själv... har en lite fundering jag suttit och klurat på. fick 2 or på att bromsrören va rostangripna, och då jag kollar så är är de mest bara massa skit och avlagring, lite rost färgat här och där, min tanke är då, går de inte skrapa bort all avlagring, och sedan pensla på med rost skydd, typ underreds massa på rören som dom bara blir svarta ? tänkte om någon har erfarenhet av det, och om besiktningen godkänner det? tacksam för lite snabbt svar! | |
|
Absolut! "Skiten" är säkert bara lite grus o sånt, knappast att det är rost/ärg eller liknande som kommer från rören. Skulle det nu vara som så att det är rören som rostat en aning så går det alldeles utmärkt att pensla på lite färg, tex "Hammarlack", det vet ju varenda kotte att "Hammarlack" klarar allt, och håller med lätthet ihop rör som är på väg att spricka/rosta av! Eller...så byter du samtliga suspekta bromsrör o sätter dit nya, det är inte svårt, mer än att det kan vara svårt att lossa anslutningarna, rätt verktyg hjälper! Jag skulle inte riskera nåt så viktigt som bromsarna... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.