|
|
|
|---|---|
|
håller på att riva ner växellådan på min 540 nu for det är olja ikylarvattnet, hur kan dom blanda sig? Kan det vara oljekylaren eller va dt nu sitter på undrsidan lådan, en alu låda? Vad ska man kolla på innan man sätter dit den nya lådan? Något ni vet att man bör tänka på när man byter? | |
|
Hej Har du olja i kylarvattnet, så är det ifrån motorn, förstår inte riktigt vad det skulle ha med växellådan att göra? Eller är det jag som är ute och reser ;-) ? |
|
| Motoroljan är fin, men oljan i lådan och kylarvattnet ser likadant ut | |
|
Om man inte bytt kylarvätskan på väldigt länge så kan denna få en gråaktig färg. Intervallet för bytet ligger på 4 år. Har väldigt svårt att tro att du har läckage mellan motorns kylsystem och växellådan. Börja därför med att byta oljan i lådan och kylarvätska. Mvh H |
|
|
Kan inte se allt du skrev där då jag sitter på en surfplatta och reklamen kommer i vägen, Och om vxloljan oljan och kylarvattnet har samma drickchoklads bruna färg så har jag dragit slutsatsen till att dom harblandats då jag enbart har stått på tomgång sen jag bytte oljan senast. Men är det någon typ av oljekyl som sitter under lådans framkant? Den går in i lådan och har två rör som går till den, den är gjord i aluminium. |
|
|
Oljekylaren ser ut som en liten limpa och sitter precis framför tråget till lådan. Jag har aldrig hört tidigare att denna jävlats men visst är det möjligt antar jag. Om dessutom oljan och vattnet ser likadant ut kan man ju dra den slutsatsen :) Jag har aldrig haft bort automatlådan på en 540, men att dömma av dess storlek skulle jag rekommendera en ordentlig lyft och många starka armar :) |
|
|
Ja lådan va inte den lätaste, en nu är det ute, bara hjitta vart den läcker. Min oljekylare ser inte så fin ut dp det tagit i där ettpar gånger. Någon som har tipps på hur man kan göra rent kylsystemet från olja. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.