|
|
|
|---|---|
|
hej jag har lite frågor är sugen på att skaffa en 535as eller 530 motor från e34an å sätta i min e36a cab frågan 1 är då kommer den passa rakt i då det ser lite olika ut under huven.. sen vad säger besiktningen kommer dem märka å inte godkänna? är det något mer man även måste byta förutom motor eller räcker det med det isf? t.ex låda osv... | |
|
ja om en besiktningsgubbe inte ser skillnad på en 318 motor och en 6:a så e han nog på fel plats... om den passar vet jag inte samt att jag har läst på forumet att man inte får öka motorstyrkan med för många procent utan att behöva modifiera bilen men du kan nog söka i forumet när det gäller motorbytet! |
|
|
Du måste väl skämta? sätta en gammal m30 i en e36? ///Jörgen |
|
| är inte så duktigt på vad man ska annars stoppa i för motor är ju en 320nu å den har ju börjat ryka, läcka olja å massa så vill byta ut den å då tänkte ja lika bra byta till lite mer hk men ändå så att den går igenom besiktningen utan att de märks typ :) så smidigt som möjligt | |
|
Då är bästa valet att gå upp till 2.5l istället. Vet inte vad du har för motor nu men M50 eller M52 lär det vara. Absolut minst krångel. Dessutom en betydligt mer modern motorkonstruktion. ///BMW - Was sonst! |
|
| Precis som johan säger...har man en 320 och byter till en 325:A motor så är de inget som besiktningen märker.Plus att de passar bolt on på alla fästen m.m skulle jag tro! Men att slänga i en 12v sexa känns lite fel på nåt sätt, släng hellre i en m50 | |
| okej får ta kolla efter sådan motor då, 328an då äre de för stor skillnad på den å 325an? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.