|
|
|
|---|---|
|
hej som min rubrik lyder jag böt däck och punkterings sensor lös vet inte vrfr men har bilen sensor som kanske är trasig eller är det bara ta bort den genom färd datorn isåfall man ska ta bort den genom färd dator hur gör man är kass på engelska kan ni förklara bara vart jag ska in och göra är mkt tacksam för era hjälp:) | |
| Länk | |
| det där var bra men fattar fortfarande inte kan nån förklara detta på svenska jag har navi men den här hade inte de kan nån hjälpa mig är mkt tacksam en fråga till den har inte nån sensor som kan ha gått sönder? | |
|
Man är tvungen att manuellt resetta på E91 och E83 men jag har inte någon navi. Hittade en annan manual här Länk där det står ungefär såhär: 1. Tryck på Menu 2. Välj Settings/inställningar 3. Välj Vehicle/Tires (fordon/däck på svenska kanske) 4. Välj FTM (flat tire monitor) 5. Starta motorn men kör inte iväg 6. Välj Reset (vill du resetta däcktryck = JA) 7. Kör iväg, initialisering slutförs när bilen rör på sig Jag är faktiskt osäker på om du med navi menar iDrive men här fanns en till film: Länk |
|
| Tror jag fick lite fel där. Tändningen ska vara på med eller utan motor igång när du sätter igång tror jag. | |
|
hej tack så mkt jag testade och det funkade tack:) |
|
| bmw330xd: Det står väl i bilens instruktionsboken hur du gör? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.