|
|
|
|---|---|
|
sitter nu här med panik om hur jag ska frakta arslet imorgon. Låste upp bilen och köre ut ur garaget och parkerade utanför, stängde av bilen och skulle låsa. centrallåset fungerade inte så jag tänkte väl inte på det nått mer. såg att jag hade parkerat för nära och skulle backa bilen lite men icke, bilens startmotor reagerar inte! Har kollat säkringarna som finns i facket vid motorhuven och alla såg ut att vara hela. batteriet verkar det vara kräm i då bilen startade finfint 5min innan och att båte helljus och stereo fungerar normalt. 325i coupe -94 | |
|
Hej, uteslut inte batteriet. Min far gjorde exakt likadant med en MB 190 för ett anral år sedan. Jag mätte på batteriet och det visade 12 volt, någonting. Vid belastning så hade batteriet inget att leverera. Normal livslängd på batteriet är ca 5-6 år. Om du ligger inom detta intervallet så är det lika bra att byta ut det. Testa först med att ladda batteriet över natten och se om bilen startar imorgon. Därefter få du ladda det igen och då helst i ett dygn. Mvh H |
|
|
Hittade felet! Det visade sig vara så att bilen inte går att starta om den är låst. låste upp dörren på passagerarsidan och låste förardörren. låste sedan upp igen och centrallåset kickade in och den startade finfint! |
|
|
Skönt att det löste sig så enkelt!! /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.