|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Andreas: Knäppa kort är ju ett alternativ om jag vill fortsätta att kasta bränsle på brasan men jag vill lägga ner diskussionen om skicket på min bil. En bisats från mig blev intressant i tråden och fokus togs från det jag ville poängtera. Jag erkänner gärna min X3:a som en rishög bara vi går vidare. Passa Er bara för att anklaga min fru för att ha stenskott, då kommer jag och visar upp henne för den som påstår annat!! Och hon är en gammal -74:a! ;-) För att återgå till diskussionen om huruvida man skall sålla ut beg objekt som har stenskott eller ej så är det ju (precis som jag skrev tidigare) inget som säger att bilen är misskött i motsvarande grad som antalet stenskott på densamma. Där är vi överens. Vi har alla våra kravlistor på hur vi vill att den nya begagnade bilen skall se ut och hur den skall vara utrustad. Jag vidhåller att jag själv gärna avstår från något i utrustningslistan bara den är jättefin i originallacken. Jag köper inte en bil som jag direkt måste lacka om någonstans. Detta är ju min åsikt som jag inte behöver övertyga någon om. Ej heller kommer jag att ändra mig oavsett vad någon annan tycker om det tankesättet. Skall vi lyckas hitta någon M6:a åt VEGA? :-) mvh Leif |
|
|
Hej! Har inte varit här inne på nästan en vecka, men vilka diskussioner det har blivit, kul! :) Kanske lite OT ibland men sidospår glider man ju lätt in på i verkligen livet också, men förhoppningsvis inte med en M6:a ;) Verkar inte som det finns så mycket info om M6:an på autopower eller nätet. Ni som själva äger en kanske kan berätta om vanliga fel och brister man ska kontrollera? Vad kostar dom olika servisarna? Försäkring och bränsleförbrukning? Iofs sekundärt när man köper en sån här bil, men endå kul att veta. Mvh, Peter |
|
|
Det blev 1,29 l/mil i snitt i 53 mil. Kalmar-Jönköping tor med lite stadskörning. Det blev flera goa omkörningar :-). Det går att köra snålare 1,1, men det är inte lika roligt. Det är inget ovanligt att man ligger på 1,45 ibland. |
|
|
Den drar en hel del mer än Corvetten jag hade då alltså :) Som mest fick jag den att dra 1,6 l/mil men då höll jag en medelhastighet på ~185 km/h enligt färddatorn. Normal förbrukning var 1,0 till 1,1 l/mil. Körde man lagligt så 0,9. Men man ska ju ha kul också! Ska se vad det dyker upp för något på begagnatmarknaden under vintern, tittar lite på 135, 335, M3 och RS4 också.. Men högvarvig V10 låter roligast :) Mvh, Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.